SMC Molanda Järpen/Åre 3-dagars kurs!

Patrik Ericsson

New member
Vad är det som avgör att "vi" måste bestämma "så tidigt" ??
Det är väl inget större tryck varken på banan eller boende osv vid den tiden ??

/ Micke


Anledningen är enkel, vi har ett totalt antal kurser som vi hela tiden följer och ju tidigare vi kan ta beslut om avbokningar ju mindre avbokningskostnader får vi. eftersom antalet anmälda var så lågt skulle vi normalt avboka direkt men vi vill gärna köra en kurs i Jämtland och behövde få upp antalet deltagare just nu för att gå vidare. Som det ser ut just nu så behöver vi några till för att gå vidare. För att kunna köra kursen +-0 behövs 33 deltagare på 3 dagars och 7 på endagars/per dag
Sen kan vi minska på 3 dagars om vi får upp antalet som går endagars.
För att gå vidare har vi sagt att vi i den här tiden av året behöver minst 15 som bokat och det är det vi jobbar efter. Alla involverade gör ett jättejobb för att hitta deltagare men det behövs som sagt några till.
 

påK-en

New member
Patrik Ericsson;98215............................................... För att gå vidare har vi sagt att vi i den här tiden av året behöver minst 15 som bokat och det är det vi jobbar efter.............................................[/QUOTE skrev:
Detta borde kanske framgå tydligt någonstans, som det är nu har man ju snarast uppfattat det som om vi i norr har diskriminerats i förhållande till de söderut (ungefär som i samhället i övrigt). Så uppfattade åtminstone jag saken när jag tittade på hur kurserna söderut var fyllda vid dags dato.
Förr kunde man dessutom kontinuerligt se hur många som var anmälda, nu ser man endast om det är mer än 10 kvar, mindre än 10 kvar eller fullt, jag saknar den öppna redovisningen som var förr.
Mycket tråkigt att det skall vara så svårt att få deltagare till kurser häruppe, dessutom när det gäller en av de absolut trevligaste kurser som arrangeras (åtminstone de år som varit), att försöka få folk att anmäla sig känns som att spotta i motvind. // Leif
 

#46

New member
Glädjande besked!!!!! :D :D :D

Den sista veckans jagande av deltagare har lyckats :)
Vi är nu uppe i:
Fredag 23 + 4
Lördag 23 + 2
Söndag 23 + 1
= kursen kommer att bli av ännu en gång!!!!!

Tusen tack för allt engagemang alla som hjälpt till o dra ihop folk!
Det enda som nu behövs är att vi får in ca 10-tal till deltagare senast en vecka innan kursstart, så får vi det hela att gå runt ;)

Mvh TL Per
 

HighfidelitY

New member
Klart vi blir fler! :) Nu hjälps vi åt att fylla den här kursen så vi får fortsätta att ha dom roligaste helgerna. För det är norrlandskurserna, jag lovar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

peakupnorth

New member
Nu laddar jag inför Molanda med fotboll. Är den några som kör från kusten? I så fall vilken tid?:very_drunk:
 

MaCa

New member
Fantastiskt skoj som sig bör med härlig kompott av trevliga instruktörskollegor o en massa lyhörda och nyfikna deltagare. Nu är vi snart hemma igen i Västerås efter en toppenhelg på Molanda.

Mattias o Sinikka

Sent from my GT-I9070 using Tapatalk 2
 

Ollesonen

New member
Jag skulle vilja tacka för en fantastiskt trevlig och lärorik helg på Molanda-banan. Alltid lika roligt att komma till nya miljöer och prova på nya banor. Precis som de tidigare kurser jag genomfört så möts jag av väldigt trevliga och duktiga instruktörer. En annan sak jag reagerade på var att medelåldern kändes relativt hög, vilket jag tyckte är kul. Sitter och spånar på nästa kurs och det lutar åt hemmabanan Gälleråsen i början på Augusti. På återseende! HOJ HOJ
 

påK-en

New member
Även om jag inte körde mer än ett par pass innan min hoj var funktionsoduglig (och jag med) så hade jag en trevlig helg i samband med Molandakursen, har väl aldrig träffat så många trevliga (och utvecklingsintresserade) människor.
Stort tack till er alla!
 

peakupnorth

New member
Tack för ett bra event. Kom hem idag efter en övernattning i Bräcke+tvättade hojen. Sovit i eftermiddag... tränings värk.... Vi syns när vi syns. Kör med gummit ned.:tummenupp, Camera team. Kommer det att läggas upp några foton?
 
Last edited:

Syster-Tysk

New member
Tack till er alla!

Deltagarna: Vilken oerhört trevlig grupp människor, som vill lära sig och ger en sån fantstisk harmoni på banan. Vi talade om detta på instruktörsmötet och vi instämde allihopa. fantastiskt trevligt, mycket lyhörda och duktiga deltagare. Bra jobbat och vi ses igen!

Instruktörer: Vad är stålmannen utan sin mantel, och vad är askungen utan sin glas-sko? Molanda kursen utan er, mina vänner, är inte det den har blivit! Stort tack till Er, och vi ses om en månad på Kemora, eller någon annanstans! Tack och Kram!
 

JohanLi

New member
Kursutvärdering
Positivt: Banan, instruktörerna, deltagarna, maten, boendet och hela arrangemanget i övrigt.
Negativt: Att det inte är SMC-kurs på Molanda nästa helg.
 
Top