SMC försäkring.

_rills_

New member
Frågan är..elelr jag vet ju varför....kan inte försäkringsbolagen, alla då, ha olika försäkrings alternativ beroende på vart man bor..finns ju ändå försäkringskontor överallt.

Vet att nått försäkringsbolag, har så att hojen är på ställd(helförsäkrad) 6 månader och avställd och garagförsäkrad 6 månader, helt automatsikt, hade ju kunnat vara en ide att jobba på, och så utvecka det lite olika beroende på vart man bor.

Aja,. nu tycker jag, eller jag ska i allafall lämna detta.

Ha det bra alla SMCARE,

lime

Skriver inte
Vet att nått försäkringsbolag, har så att hojen är på ställd(helförsäkrad) 6 månader och avställd och garagförsäkrad 6 månader, helt automatsikt, hade ju kunnat vara en ide att jobba på, och så utvecka det lite olika beroende på vart man bor.
´

Ja, det är det som kallas helårsförsäkring. Försäkringbeloppet har väldigt lite att göra med om fordonet är påställt eller inte. Det enda det påverkar är fordonsskatten och i mycket liten utsträckning trafikförsäkringen.

F.ö. finns det idag teknik som skulle kunna monteras på hojarna och som automatiskt skulle kunna sända data till försäkringbolaget så att du skulle kunna betala per körd meter om du ville. Det skulle också innebära att data om din hastighet de senaste 30 sekunderna skulle kunna skickas till ditt fsb om enheten plötsligt utsätts för höga g-krafter eller lutar på ett felaktigt sätt.

Marie

Banned

Det där tycker jag låter som de tyska säsongsregistreringsskyltarna där det på skylten anges mellan vilka månader fordonet är påställt.

Det är ett synnerligen fyrkantigt system där man förutsätter att man kör mellan samma datum år efter år oavsett väder. Inte f-n skulle jag velat behöva ställa undan första november bara för att det då brukar vara dåligt väder när det iår är prima läge fortfarande (på söndag är det lovat 7°C och strålande sol).

Nej vi skall nog allt vara mycket rädda om den fexibilitet som vårt eget system ger oss, där vi kan köra efter egen bedömning, och om man vill ställa av eller på så gör man det på några sekunder via internet. I Tyskland är av- och påställning en krånglig affär med besök på det lokala bilregisterkontoret för avlägsnande eller ditsättande av sigill (kontrollmärke) för det är inte en tysk betrodd att göra själv. DÄR är en säsongsregistrering en förenkling, här skulle det vara ett stort nedköp.....