Smc appen kan inte fastställa GPSpositionen android

Perra1981

New member
Är det bara jag som får det problemet med GPS? Har varit så länge i flera uppdateringar... Alla andra navigeringsappar fungerar fint så som google maps, copilot, waze med mera.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Perra1981,

tacksam om du skriver ett fel-meddelande i appen under"FEEDBACK" - då hamnar det direcKt hos utvecklarna.
Ha gärna med vilken telefon model du har och om möjligt vilkan version av operativ system.

Får du inte till detta - kan du maila info@svmc.se och beskriv problemet där, bifogade gärna screen-dump / skärmbilder vart det går galet!

Då ska vi se till att utvecklandena kollar på detta.

Jag kör iPhonen, och har inte upplevd några problem.
 

Baggen

Member
Etter siste oppdatering starter ikke APP'en i det hele tatt på mine telefoner!

Den henger i blå skjerm etter å ha vist SMC-logoen noen sekunder. Etter en stund kommer det opp en varning som sier at jeg ikke har godkjent enduser agreement, men jjeg har aldri fått opp noe enduser agreement å godkjenne. Jeg har prøvd å slette og reinstallere.

Jeg har siste versjon Android, og telefonene er en HTC One M8 og en HTC One Mini.
 

Baggen

Member
Nå har det APP'en begynt å fungere på det sett at jeg får opp enduser agreement, godtar og får opp innloggingsvindu. Jeg skriver medlemsnummer og personnummer. Men ne! Fel uppgifter sier APP'en. Har jeg falt ut av medlemsregisteret?
 

JoS

New member
På min telefon så söker GPS'en bara i ca 5 sekunder vid uppstart av appen. Sedan kommer felmeddelandet upp att det inte går att fastställa min position.

Jag har ställt in i min telefon att bara starta GPS'en om ett program vill det, vilket innebär att det kan ta ett litet tag för GPS'en att veta var jag är. 5 sekunder räcker inte.
 

Perra1981

New member
Jag ser det har varit en updatering av appen över helgen - är problemet löst?

Hej. Ursäkta sent svar men jag har faktiskt inte provat sedan jag skrev inlägget och har helt glömt bort detta. Provade nu precis och nu verkar det fungera.

Om någon undrar så har jag en LG Nexus 5 och android 5.0.1 stock rom.

Mvh Pär
 
Top