Köpte en hoj för några veckor sedan och är helt förälskad i den.
Det är en Kawasaki ZX9-R (i regpappret står det ZX 900 C),
förstår inte för fem öre varför den har två namn, någon
som vet?
Jag fick inte med någon instruktionsbok eller servicemanual,
den tidigare ägaren berättade att han hade gjort följande:
Bytte olja, oljefilter, luftfilter, tändstift, bromsbelägg fram, packboxar+olja i framgaffeln. För cirka 300-400 mil sedan.
Av vad jag har hört så är det 600 mils intervaller på min hoj, varannan
gång en större och varannan en mindre.
Jag kommer med all säkerhet inte avverka några 200 mil innan vintersäsongen
(jag har inte kortet ännu, övningskör endast) men är dte att rekommendera
att jag ändå servar den innan vintern?
Vad är det isåfall som skall bytas/kollas?
Det finns två stycken olika verkstadshandböcker hos min lokala Kawasaki återförsäljare:
http://www.mcweb.se/ProductPopup.aspx?filename=kawa_service_manual_3461.jpg
Kostar 766 kr, samt:
http://www.mcweb.se/ProductPopup.aspx?filename=3721_3202.jpg
för 495 kr.
Är det här något jag borde köpa?
(Ja jag vet, det kanske jag kan fråga återförsäljaren om, men
om jag gissar rätt så tycker de nog att man skall köpa det mesta.
Så när jag ändå har er på tråden liksom)
Sedan om ni har några andra allmäna tips inför vintern så uppskattas det hjärtligt. Det jag vet är att batteriet skall av och underhållsladdas, helst skall ju mc'n "lyftas upp" så inte däcken blir platta.
Själv har man bara sidostöd på sin hoj, tips om vad man skall göra där?
Rulla den lite då och då?
Slut på frågor, tack på förhand om någon orkar svara.
Det är en Kawasaki ZX9-R (i regpappret står det ZX 900 C),
förstår inte för fem öre varför den har två namn, någon
som vet?
Jag fick inte med någon instruktionsbok eller servicemanual,
den tidigare ägaren berättade att han hade gjort följande:
Bytte olja, oljefilter, luftfilter, tändstift, bromsbelägg fram, packboxar+olja i framgaffeln. För cirka 300-400 mil sedan.
Av vad jag har hört så är det 600 mils intervaller på min hoj, varannan
gång en större och varannan en mindre.
Jag kommer med all säkerhet inte avverka några 200 mil innan vintersäsongen
(jag har inte kortet ännu, övningskör endast) men är dte att rekommendera
att jag ändå servar den innan vintern?
Vad är det isåfall som skall bytas/kollas?
Det finns två stycken olika verkstadshandböcker hos min lokala Kawasaki återförsäljare:
http://www.mcweb.se/ProductPopup.aspx?filename=kawa_service_manual_3461.jpg
Kostar 766 kr, samt:
http://www.mcweb.se/ProductPopup.aspx?filename=3721_3202.jpg
för 495 kr.
Är det här något jag borde köpa?
(Ja jag vet, det kanske jag kan fråga återförsäljaren om, men
om jag gissar rätt så tycker de nog att man skall köpa det mesta.
Så när jag ändå har er på tråden liksom)
Sedan om ni har några andra allmäna tips inför vintern så uppskattas det hjärtligt. Det jag vet är att batteriet skall av och underhållsladdas, helst skall ju mc'n "lyftas upp" så inte däcken blir platta.
Själv har man bara sidostöd på sin hoj, tips om vad man skall göra där?
Rulla den lite då och då?
Slut på frågor, tack på förhand om någon orkar svara.