På hemväg från jobbet idag upplevde jag efter en korsning att hojen bitvis jazzade lite ovanligt. Aha, potthålslagning utfört. Naturligtvis medelst snabelbil (antar jag iaf.) Modellen var klet och sedan grus över. Såklart var gruset i ungefär samma färg som själva vägen och entreprenören tyckte uppenbarligen det var synd om det inte skulle räcka. Nåväl. Efter att ha kört på sträckan ett par km så satt en liten skylt som varnade för stenskott. Tack för det. Tur man har ögon och körde tämligen fint o försiktigt redan.
Den "lagade" vägen tog slut och färden fortsatte på 70-90-väg ca någon mil till en mack. Det blev besök på macken pga olustig bränslenivå. Där noterar jag att halva vägen sitter kvar på mina däck. Vaffals? När jag då börjar borsta med näven så får jag nästan skrubbsår i handflatan då gruset både är vasst och sitter fast i däcken. Vissa stenar fick jag peta och pilla på för att få ut. Kvar blev ett antal tämligen osnygga hål i både fram- och bakdäck.
Som en känd Sverker skulle sagt: "Ska det va så här?"
View attachment 7448
Den "lagade" vägen tog slut och färden fortsatte på 70-90-väg ca någon mil till en mack. Det blev besök på macken pga olustig bränslenivå. Där noterar jag att halva vägen sitter kvar på mina däck. Vaffals? När jag då börjar borsta med näven så får jag nästan skrubbsår i handflatan då gruset både är vasst och sitter fast i däcken. Vissa stenar fick jag peta och pilla på för att få ut. Kvar blev ett antal tämligen osnygga hål i både fram- och bakdäck.
Som en känd Sverker skulle sagt: "Ska det va så här?"
View attachment 7448