SHK vs BKK

Goffen

New member
Bokade smc väst kurs på anderstorp 16juni men ser nu att det är en BKK och jag har ett svagt minne av att SHK som begrepp skulle försvinna "har jag fel?" men jag ser nu att det finns några banor som har SHK... Gjorde jag fel nudå som bokade en bkk på anderstorp för jag vill gärna köra där igen "nära hemma" och ändå ha utbildning mot mig som sporthojsförare!
 

daniel74

New member
den har
Bokade smc väst kurs på anderstorp 16juni men ser nu att det är en BKK och jag har ett svagt minne av att SHK som begrepp skulle försvinna "har jag fel?" men jag ser nu att det finns några banor som har SHK... Gjorde jag fel nudå som bokade en bkk på anderstorp för jag vill gärna köra där igen "nära hemma" och ändå ha utbildning mot mig som sporthojsförare!

Hej
Jag tror inte du märker någon skillnad.
Det ska vara skillnad men den har mer eller mindre suddats ut
tycker jag.
Daniel
 

e7danne

New member
Hej! SMC Västs duktiga instruktörer anpassar alltid utbildningen efter deltagarens behov och gör därför ingen skillnad på BKK eller SHK. Kommer du på en sporthoj får du SHK, kommer du på en glidare får du BKK. För att läsa om nyanserna däremellan kan du kika här: http://svmc.se/school/Avanserade_kurser/ Se BKK och SHK i menyn till vänster.

Vi ses på Anderstorp!
 

Hansi

Skrivit för mycket
Min erfarenhet av BKK vs SHK är väl mest att är du van att köra medelgrupp på en SHK så får du köra snabb grupp på en BKK för att köra i samma tempo. Men det kan ju variera från gång till gång beroende på vilka deltagare som går kursen.
 

Avarage

New member
Nej, du gjorde inte fel! Du kommer att utvecklas som förare i samma omfattning oavsett om du går BKK eller SHK!
Se fram emot en givande och trevlig dag, det gör jag! :tummenupp
 
Top