SHK Knutstorp/Anderstorp

loffe1

New member
Tack för att du uppskattar våra Anderstorps körningar.
Vad gäller Falkenberg är det SMC Väst som varit arrangör ....
som valt att inte boka banan.. än iallafall.


Sorry det är vi inom SMC Blekinge som har varit arrangör på Anderstorp
Vi har kör där ett par år och mer eller mindre gått back varje år.
Av flera olika anledningar lång handläggningstid , dyr bana,
Dyrt med funtionärer - långa restider....mm
och efter en lång diskution inom styrelsen och vi som jobbar med detta.
Så vill vi ge våra Blekingar en chans på en annan bana.

Och vi har startat upp ett samarbete med SMC Skåne MCT
bl.a. genom
* Instruktörs utbildning
* köra på Lockarps GoKartbana
* troligen också Åsens Gokart bana (utanför Kristianstad).
Samt att vi arrangerar en dag på Knutstorp Söndagen den 24 Maj
där vi sammarbetar med http://www.hanksville.se/
och de kommer att admininsterar en "Skåne runda" på Lördagen....

återkommer när alla priser och kontrackt är klara.


Anders
Träningsledare och SHI
numera Ordis i Blekinge

Tack för ett bra svar. Folk som vill köra på Anderstorp kan ju alltid vända sig till Fiver.
 

Goffen

New member
Hur mycket förlust pratar vi om? Kan inte flera smc län samarbeta för att täcka upp ev förlust och kan man inte ljustera priserna osv ? För mig jag gav 1350 eller liknande när jag körde i sommras och jag har läst här på forumet att en bkk kan kosta upp till 1700kr.... Sen kan man tycka att en förening som smc inte borde behöva betala fullt pris riktigt... aja lite funderingar bara...
 

Nisén

New member
Jag hoppas verkligen att ni fixar kurser på både Anderstorp och Falkenberg.
Gick min första bkk på Falkenberg och lärde mig massor samtidigt som det var extremt roligt. :D

Ser verkligen fram emot fler kurser.
Längtar oxå efter Anderstorp och Falkenberg..............varje dag! Suck!
 

A_C_E

Moderator
Utbildning på bana Ring Knutstorp den 24 Maj

Misströsta inte Om ni Längtar efter Anderstorp och Falkenberg
Så får ni inte missa Ring Knutstorp 2080 m lång 10-12 m bredasfalt

Har du inte kört på Knutstorp så är de en bana du inte får missa...
Sveriges Roligaste storbana.... och ger en enorm körglädje..

Skynda er att boka titta på de övriga helgdagarna på Knutstorp så är de redan fullbokade.


Både vi och SMC Skåne tar 1700:- för en dag där.
Om vi hade bokat Anderstorp så hade det oxo blivit 1700:- :(Prishöjningar :(

Skillnad på vår BKK och på Skånes är att vi tar instruktörer från hela Sverige
allt från Nklas i Norr , Den Galne Dansken, till Yasha från Stockholm eller Stefan och Niklas i Väst
vi försöker alltså boka instruktörer beroende på deltagare och deras hojar.
till Custom letar vi Custominstruktörer
till tjejer bokar vi tjej instruktörer
och till Sporthojar SportHojInstruktörer....
Men ni som kört med oss tidigare vet ju redan detta :)

Längtar oxå efter Anderstorp och Falkenberg..............varje dag! Suck!
Hur mycket förlust pratar vi om? Kan inte flera smc län samarbeta för att täcka upp ev förlust och kan man inte ljustera priserna osv ? För mig jag gav 1350 eller liknande när jag körde i sommras och jag har läst här på forumet att en bkk kan kosta upp till 1700kr.... Sen kan man tycka att en förening som smc inte borde behöva betala fullt pris riktigt... aja lite funderingar bara...

Förlusten ---- alla län får "läns tian" från Rix....
och beroende på antal medlemmar så får det lilla distriktet Blekinge MINST
av alla länen tror att Kalmar resp Kronoberg får ca 8000 till 15000:-
mer per län.
Vi i Blekinge har valt att inte ha något Kansli.
Korvgrillning och MC rundor tar klubbarna hand om.
vi tar inte ens ut mil ersättning till våra möte.


Vi lägger alla våra pengar på Fortbildning.
Reklam försöker vi ordna gratis.
Det som kostar är fortbildning och utbildning av Instruktörer.......
Vi har alltså stoppat in merparten de pengarna i våra Anderstorps körningar
Det kan vi inte längre :(


Anders
SHI och Träningsledare
numera Ordis i SMC Blekinge
 

Thundercat

New member
Falkenberg 2009

För att informera lite om Falkenbergs motorbana och SMC-Väst.

Vi kommer tyvärr inte att köra några utbildningar på Falkenbergs motorbana 2009.

MEN vi är tillbaka där för nya tag 2010.

Så under tiden ni väntar på nästa vinter, då ni kan anmäla er till kurserna på Falkenberg, kan ni med fördel gå några av våra kurser på Kinnekulle i år.

Datumen för dessa kurser är: 4/7, 13/7, 14/7, 7/8, 21/8, 22/8.

OBS! Kursen den 7/8 har ändrat namn då den är ett samarbete med BMW-klubben. Även om du inte har en BMW så är du välkommen.

Mvh
Mikael
SMC-Väst
 

Goffen

New member
Misströsta inte Om ni Längtar efter Anderstorp och Falkenberg
Så får ni inte missa Ring Knutstorp 2080 m lång 10-12 m bredasfalt

Har du inte kört på Knutstorp så är de en bana du inte får missa...
Sveriges Roligaste storbana.... och ger en enorm körglädje..

Skynda er att boka titta på de övriga helgdagarna på Knutstorp så är de redan fullbokade.


Både vi och SMC Skåne tar 1700:- för en dag där.
Om vi hade bokat Anderstorp så hade det oxo blivit 1700:- :(Prishöjningar :(

Skillnad på vår BKK och på Skånes är att vi tar instruktörer från hela Sverige
allt från Nklas i Norr , Den Galne Dansken, till Yasha från Stockholm eller Stefan och Niklas i Väst
vi försöker alltså boka instruktörer beroende på deltagare och deras hojar.
till Custom letar vi Custominstruktörer
till tjejer bokar vi tjej instruktörer
och till Sporthojar SportHojInstruktörer....
Men ni som kört med oss tidigare vet ju redan detta :)




Förlusten ---- alla län får "läns tian" från Rix....
och beroende på antal medlemmar så får det lilla distriktet Blekinge MINST
av alla länen tror att Kalmar resp Kronoberg får ca 8000 till 15000:-
mer per län.
Vi i Blekinge har valt att inte ha något Kansli.
Korvgrillning och MC rundor tar klubbarna hand om.
vi tar inte ens ut mil ersättning till våra möte.


Vi lägger alla våra pengar på Fortbildning.
Reklam försöker vi ordna gratis.
Det som kostar är fortbildning och utbildning av Instruktörer.......
Vi har alltså stoppat in merparten de pengarna i våra Anderstorps körningar
Det kan vi inte längre :(


Anders
SHI och Träningsledare
numera Ordis i SMC Blekinge

Mjo men det va ju det jag menade att varför inte sammarbeta med smc jkpg smc höger o vänster. För att täcka upp kostnaderna. Finns ju inget som säger att dom andra länen inte kan lägga upp samma typ av budget som ni gör i alla fall så pass mycket så det täcker upp utgifterna och blir det mot förmodan överskott så delas ju det upp med. Hur går det till att boka banan? Får smc nån rabatt på bokningen? Jag menar 10-15% rabatt gör ju faktiskt en hel del på så mycket pengar "70k" nån som är slängd i käften borde ju kunna snacka sig till lite "spons" från banägarna som antagligen har samma kostnad på banan när ingen är där som när smc är där...
 

Thundercat

New member
banägarna som antagligen har samma kostnad på banan när ingen är där som när smc är där...

Nu vill inte jag lägga mig i denna debatt egentligen, men det kan vara på sin plats att påpeka att banägarna för tillfället oftast fyller alla dagar utan att SMC går in och kör kurser. Skall du ha en bandag i dagens läge måste du boka redan året innan för att ha en chans att få en dag. Så det argumentet blir tyvärr lite haltande.

Det man dock kan lägga till är att vi är uppskattade kunder som har en sund och god ordning när vi hyr banor, plus att banorna användas till trafiksäkerhetsfrämjande arbete som senare kan användas i banägarnas argumentation för sin existens.
 
Last edited:

Goffen

New member
Nu vill inte jag lägga mig i denna debatt egentligen, men det kan vara på sin plats att påpeka att banägarna för tillfället oftast fyller alla dagar utan att SMC går in och kör kurser. Skall du ha en bandag i dagens läge måste du boka redan året innan för att ha en chans att få en dag. Så det argumentet blir tyvärr lite haltande.

Det man dock kan lägga till är att vi är uppskattade kunder som har en sund och god ordning när vi hyr banor, plus att banorna användas till trafiksäkerhetsfrämjande arbete som senare kan användas i banägarnas argumentation för sin existens.

Ja har man 100% täckning på banorna så ryker ju just det argumentet men du la ju fram ett nytt argument om trafiksäkerhetsfrämjande som SMC är grymt stora på och har smc inte råd att hyra banan ryker ju det argumentet för banägaren. Aja jag försöker bara hitta vägar men allt funkar ju inte det är ju så.
 

Thundercat

New member
Ja har man 100% täckning på banorna så ryker ju just det argumentet men du la ju fram ett nytt argument om trafiksäkerhetsfrämjande som SMC är grymt stora på och har smc inte råd att hyra banan ryker ju det argumentet för banägaren. Aja jag försöker bara hitta vägar men allt funkar ju inte det är ju så.

Jag förstår ditt engagemang och allt sådant uppskattas för att kunna driva våra utbildningar både bättre och billigare.
Banägarna vill gärna hyra ut till oss, men deras ekonomiska förutsättningar kräver ju som i alla branscher avvägningar och prioriteringar. Vilket som är bäst för banägaren ur överlevnads synvinkel blir bara gissningar i ett forum som detta, men naturligtvis borde trafiksäkerhetsarbetet vara viktigt. Frågan är dock om det är viktigare än att få in pengar.

Banägarna borde ju även dom snart känna av konjunkturen och då kan en stabil kund som SMC kanske påverka priset för att banägaren skall få 100% (eller i närheten) täckning. Naturligtvis kommer detta då att återspeglas i det pris vi tar för en kursdag.
 

the_seven

New member
Hejsan!

Någon som vet vem som kommer vara huvudinstruktör på knutstorp den 1 maj? Om så, vem och har ni dennes telefonnummer?

MVH/
 

Blåflagg

New member
Vem söker du?

Hejsan!

Någon som vet vem som kommer vara huvudinstruktör på knutstorp den 1 maj? Om så, vem och har ni dennes telefonnummer?

MVH/

Menar du kursledare (för hela kursen) eller HI för en viss grupp? :confused:

Eller det är en allmän fråga om BKK så ställd den här, kanske vi kan hjälpa dig :)
 

Mathias

Active member
maila till bkk @ smcskane.com (ta bort mellanslagen) och fråga.

(såg inte Blå flaggs inlägg innan jag postade, men det får stå kvar)
 
Top