Sharkspeed

Nea

New member
Är det nån som handlat på Sharspeed och haft problem med retur??

Jag har köpt en jacka via internet och betalt den och den va för stor så jag skickade tillbaka den, nu har det gått 3 veckor och jag har inte fått tillbaka mina pengar. Är det nån mer som har fått vänta eller??

MVH Nea

Motormannen

New member
Lånar gärna tråden i en annan fråga om Sharkspeed:

Någon som har erfarenheter från denna sida? Håller grejerna i mer än en säsong som inte mina handskar från Handelsboden gjorde?

Är på jakt efter ett par CE-märkta kevlarjeans och en midjekort jacka, gärna med inbyggt ryggskydd och självklart CE-märkta skydd för axlar och armbågar och Sharkspeed verkar ha rimliga priser. Eller finns det någon annan butik ni skulle satsa på?

Mirre

New member
Jag har handlat av Sharkspeed ett par gånger. Ett par handskar: det limmade kardborrbandet vid handleden släppte snart. Ett par skinn-och-textilbyxor: sömmarna släppte efter ett par månader. Ett skinnställ: först ingen leverans alls, sen ingen leverans alls, sen efter en massa tjat och hot felleverans! Pengarna tillbaka efter några veckor men returfrakten fick jag betala trots att de gjort fel. Kort sagt: avråder!

Bob Sweden

New member
Är det nån som handlat på Sharspeed och haft problem med retur??

Hade ingen anledning att returnera när jag handlade där för ett par år sedan.
Stövlarna var iofs. regntäta, problemet var att "membranet" var en plastpåse = våta fötter inifrån istället...
Skrotade stövlarna efter en säsong = det blev inga billiga mil trots lågt inköpspris.

Kör man 50 mil om året är nog grejorna OK.
Som alltid gäller att man får vad man betalar för, både när det gäller material och service.

/B

SuperRetard

New member
Beroende på produkt lönar det sig ofta att kosta på sig "riktiga" grejer. En bekant köpte stövlar till "en bra deal" pris, 1 säsong. Jag köpte Sidi (cp-dyrt, men mina fötter funkar tyvärr inte med de enl. mig mer prisvärda Alpinestars) - och de är inne på sin 5e säsong nu och är fit for fight om jag bara byter ut en skruv som lossnat (finns reservdelar till dem för slitagedelar..

Mina förra handskar hade jag en säsong, sen var det hål för pekfingret.. Hur hade handen sett ut om jag vurpat milen innan jag såg HUR slitet det var? Nuvarande ramlar in på sin 3e säsong nu och har kasat asfalt en gång., Sömmarna är intakta och fina, skinnet verkar kalas fortfarande..

Hansi

Skrivit för mycket
Jag har handlat av Sharkspeed ett par gånger. Ett par handskar: det limmade kardborrbandet vid handleden släppte snart. Ett par skinn-och-textilbyxor: sömmarna släppte efter ett par månader. Ett skinnställ: först ingen leverans alls, sen ingen leverans alls, sen efter en massa tjat och hot felleverans! Pengarna tillbaka efter några veckor men returfrakten fick jag betala trots att de gjort fel. Kort sagt: avråder!

Du har rätt till och borde begära ersättning för alla dina utlägg i samband med reklamation. Inklusive returfrakt och förlorad arbetstid + milersättning för att köra paketet till posten. MEN det gäller bara om du går med på att ge butiken en chans att rätta till misstaget och leverera en korrekt produkt. Annars sorteras ärendet under "ångrat köp" och då är det kunden som står för returfrakten.

Återbetalning skall ske inom 30 dagar från att leverantören återfått den returnerade varan. Efter det så kan man ju alltid begära ersättning för ränta också.

perjul

Yamaha XT660R
Har skrivit det förut på annat forum, men här kommer det en gång till:
Har köpt både kläder, skor och skyddsjacka av dom. Extremt dålig kvalite. Sulan lossnade från stövlarna och blev reklamationsärende. Även på ersättningsstövlarna av annan modell lossnade sulan. Skyddsjackan gick upp i sömmarna efter ett par användningar. Också reklamationsärende. Taskig kvalite på både allvädersbyxa och jacka, där sömmar gick upp och foder gick sönder illa kvickt.