Schubert C3 läcker?

powerglide

New member
Sprang på en kille utanför Willys i Lund med exakt samma problem med sin Schubert C3.

Han fick tejpa sin i överkanten för att det inte skulle läcka igenom.

Verkar som om visiret inte ligger an ordentligt mot gummilisten :(
 

powerglide

New member
Råkade ut för regnväder igår igen :gnissla
Denna gång kollade jag visirknäppningen extra noga och körde jag med stängd ventilation uppe.

Läcker fortfarande :(

Ska prova med all ventilation stängd nästa gång.
 

adrian_vg

New member
Råkade ut för regnväder igår igen :gnissla
Denna gång kollade jag visirknäppningen extra noga och körde jag med stängd ventilation uppe.

Läcker fortfarande :(

Ska prova med all ventilation stängd nästa gång.

Mystiskt. Min läcker inte, trots körning i hällregn och lite högre hastigheter. Jag har i stort sett alltid all ventilation vidöppen. Måndagsex?
 

powerglide

New member
Jag har varit inne å klagat redan.
Butiken ville testa den lite när säsongen är slut.

Enda problemet är att min säsong inte har något slut ;)
Bara mera kläder :)
 

GeCe

New member
Hej!

Intressant att höra att C3 av en skribent upplevdes som kall och dragig. Det var även en av anledningarna till att jag till slut gav upp min C2. Jag tål inte att det blåser i ansiktet/på huvudet, jag är överkänslig för drag nämligen.
Men det förvånar mig kanske inte, eftersom de i reklamen för C3 skrev/skriver ÄNNU bättre ventilation (än i C2).
Det var alltså en av anledningarna till att jag gick tillbaka till den äldre modellen Concept.

Men eftersom jag numera slopat glasögon och alltid använder (stabila) kontaktlinser blir nästa hjälm förmodligen en vanlig integralhjälm eftersom jag tror att en icke-öppningsbar hjälm är tystare än en öppningsbar d:eek:.
Åtminstone skall jag prova att få på mig en sådan, jag tycker det verkar svårt...

Läste om ett tips från en C3-ägare som satt skumgummi i ventilationshålen av samma typ som man sätter framför fläktarna på en dator för att minska blåsten och hindra insekter från att komma in som han haft lite problem med. Kanske värt att prova om man är ägare till en sådan hjälm! ;)
 

AndreasN

New member
Jag köpte en C3 i somras efter någon tyckte att de behövde min förra hjälm bättre än vad jag gjorde. Men det är en helt annan historia...

Hur som helst så körde jag hem 40 mil i mer regn än jag kört i någonsin tidigare. Hade inga som helst problem med läckage. Ska bli intressant att höra vad handlaren säger :confused:
 

powerglide

New member
Annars får det kanske bli en sådan här nästa gång.

53e36bd2-a187-f825.jpg
 

powerglide

New member
Idag fick jag besked om att fabriken bytt en tätningslist på min hjälm.

Får se hur det funkar nästa gång jag är ute i blötväder.
 

JHkillen

New member
Hppas den är tät nudå. Har funderat på en sådan till våren och hört mest bra saker. Du måste ha fått ett måndags ex.
 

Moddan

New member
Jag har en helt ny C3a i kartong som aldrig är använd.Köpte den för 1 1/2 år sedan drygt.Funderar på att kanske testa den nu till sommaren för att se om den läcker.Har en annan schuberth som är skitbra och som håller tätt.C3an har fått bra i tester och jag har aldrig hört förut att dom ska ha läckt,men man kan ju få ett måndagsex om man har otur.
 

powerglide

New member
Det var inget som trängde in när jag drog motorvägen hem i blasket idag :tummenupp

Återstår bara någon sommaråska också att prova den i.
 

adrian_vg

New member
Det var inget som trängde in när jag drog motorvägen hem i blasket idag :tummenupp

Återstår bara någon sommaråska också att prova den i.

Jag tror inte den är elektrisk ledande, om det är det du undrar över. ;-)

Eller det kanske den är? Var inte C3:an gjord in nån kolfiberplastmix eller nåt? :confused:
 
Top