Chopperbyggarn
New member
Stöldrisken är det enda som oroar mig med tältandet. Det värsta som kan hända är att man vaknar och upptäcker att hojen inte står kvar. Men Annars låter MC camping väldigt trevligt!
Jag ser tältande på campingplats som säkrare mot stöldrisk av hojen än andra övernattningar såvida dom inte har bevakad parkering/möjlighet låsa in hojen.
Ska till mycket om man inte vaknar när någon försöker klippa upp låset ett par meter från tältduken....dessutom har man ofta bekantat sig med andra camping gäster som även dom håller ett öga/öra öppet om något fuffens pågår.
Tältade upp till flera månader i sträck i länder som Australien,USA samt Europa både av ekonomiska skäl men även pga stöldrisken av hojen. Sedan slutet av -90 talet har resmålen med ett undantag lämpat sig bäst för övernattning i rum pga brist på campingplatser och kanske något riskabelt att tälta i det fria.
Om plats finns så har jag alltid med mig tält....att vi inte hade med tält i Ryssland förra året berodde på att hojarna vi körde inte är byggda för packning överhuvudtaget så det blev bara ett par enkla provisoriska pakethållare för det absolut nödvändigaste.
Anders.J