Saknad sida

Ducatista

New member
Tidigare fanns det en sida med kontaktuppgifter över samtliga länsorg/distrikt.
Vill man nu ha kontaktuppgifter för länen/distrikten måste man gå in på resp distrikt och den vägen leta fram uppgifterna.

Jag skulle vilja att kontaktsidan läggs in igen under 'SMC/Organisation'.
 

SvenneC

New member
Tidigare fanns det en sida med kontaktuppgifter över samtliga länsorg/distrikt.
Vill man nu ha kontaktuppgifter för länen/distrikten måste man gå in på resp distrikt och den vägen leta fram uppgifterna.

Jag skulle vilja att kontaktsidan läggs in igen under 'SMC/Organisation'.

Hmmm... Är detta ett genomtänkt förslag?
Sidan med kontaktinformation var ju aldrig helt uppdaterad på den gamla hemsidan eftersom vi i distrikten ofta glömde att meddela Riks när någonting ändrades.

Är det inte bättre att man får leta på respektive distrikts sida där informationen nu förhoppningsvis skall vara lite mer aktuell? Eftersom alla distrikt numera har likadana hemsidor så torde det ju dessutom inte vara så svårt att hitta det man söker.

I de fall du söker en särskild grupp, exempelvis "Distriktsordisar", så är det bättre att vända sig direkt till SMC Riks för att antingen få hjälp med utskicket eller om du själv har behörighet att göra egna utskick till den aktuella gruppen så har du ju redan den distributionslistan...

/S.
 

Swedie

Administrator
Personal
Värt att fundera på, men som ovan så är det bäst att distrikten i sig har kontroll över innehåll än att låta annan del av SMC hålla konstant kontakt med länen för att se till att informationen är korrekt.
 

Ducatista

New member
Hmmm... Är detta ett genomtänkt förslag?
Sidan med kontaktinformation var ju aldrig helt uppdaterad på den gamla hemsidan eftersom vi i distrikten ofta glömde att meddela Riks när någonting ändrades.
...
I de fall du söker en särskild grupp, exempelvis "Distriktsordisar", så är det bättre att vända sig direkt till SMC Riks för att antingen få hjälp med utskicket eller om du själv har behörighet att göra egna utskick till den aktuella gruppen så har du ju redan den distributionslistan...

/S.
Självklart är det genomtänkt.

I mitt fall försöker jag uppdatera länspärmen bl a med en aktuell förteckning över länsorganisationerna/distrikten. Slarvar länen/distrikten med att uppdaterar sina uppgifter så hjälper det ju inte om jag ber riks om listan eftersom de inte fått ändringarna.

En uppmaning till slarvande län/distrik vore kanske på sin plats.
 
Top