Intressant tråd!
Kan dela med mig av mina erfarenheter efter 15 år med hojåkning i Europa.
Första året jag var iväg så hängde dottern med och vi bodde på hotel, detta uppskattades främst av dottern men inte av mig. Året efter så åkte jag själv och bodde i tyghus.
Helt suveränt, att bo på campingplats nere i Europa kostade då i snitt 4€ per natt och då ingår alla faciliteter i priset. Efter någon dag så går uppsättning och rivning av tältet på under 10 minuter tillsammans.
Maten består av traktens godsaker i form av rökta korvar, pastejer, bröd, grönsaker, ostar i alla upptänkliga former, öl eller vin.
Efter middagen så löser man världens problem i samklang med resekompisarna, för att efteråt krypa in i tyghuset och knoppa som ett utblåst ljus.
Hemifrån tar jag med varma koppen, frystorkat kaffe, köttkonserver, snabbmakaroner och ett gasolkök som är stort som ett kaffepaket. Här syns ett smakprov, köket är numera utbytt. Och ja bord och stol följer med på färden.
Frukost består av bröd, pålägg i form av korv eller pastejer från gårdagen, varma koppen och två koppar kaffe.
Lunch intas efter vägen med antingen medhavd mat eller att man stannar till på någon affär och handlar.