Säker i bil

Paerhc

New member
Jag fick följande länk på Facebook: http://gd.se/nyheter/hofors/1.4015790-ny-trafikpolicy-for-sakerhets-skull

Borde inte bilförare tvingas gå någon utbildning varje år för att minska antalet olyckor i trafiken? Någon har här på forumet även tagit upp nödvändigheten att bilförare bör ha reflexväst på sig i bilen. Det är väl ett utmärkt förslag tycker jag. Bara för säkerhets skull.

Kanske ett hjälmtvång för bilkörande och ett nackskydd för att minska whiplashskador? Kanske skulle man kunna vända på det där med bil och MC och se till att alla bilförare borde utbildas på MC för att få ta ett bilkörkort?

Tävlingsförarna i bil har särskilda overaller på sig när de kör. Det borde bilförarna också ha tycker jag, förutom hjälm, nackskydd och reflexväst då.

Vi måste ju alla bidra till nollvisionen!

Tror ni politikerna hade tappat röster om man införde dessa helt rimliga krav?


*Jag kanske ska tillägga att jag är något lite ironisk i min text, så ingen missuppfattar det hela. Jag blir så trött på krav för MC, men inga krav för bilkörning! :rolleyes:
 
Last edited:

Lotek

#82 Superbike
Jamen det är ju utmärkt...

Faktum är att jag är mer förvånad över att man inte tog beslut om att förbjuda istället för att rekommendera...

Nu orkar jag faktiskt inte leta, men det finns antagligen statistik som säger att det är farligt att promenera också. Kanske vira in all personal i skumgummi och låsa in dem på tjänsterummet där de kan matas med ekologiska morötter, garanterat rent källvatten och annat som bara är nyttigt.

Kan man kanske vänta sig en rekommendation om att inte äta stekt och friterad mat också kanske?

Ironisk, jag? skulle jag aldrig....
 
Top