Route des Grandes Alpes (FRA) juli 2018

Yxan

Member
BONJOUR
Gjorde under juli månad en hojrepa ned till Spanien / Los Alcázares, straxt S om Torrevieja på spanska östkusten.
Nedfärdens 'mål' var att bränna av Route des Grandes Alpes i Frankrike.
'Nytt' för i år; körde solo för första gången = många trevliga möten längs färden!

Resan i grova drag:
Dag 1+2 = Sthlm - Hamburg - Thonon-les-Bains (mitt under Genevsjön), UPK för RdGA.
Dag 3-5 = Route des Grandes Alpes... avvek ned till Barcelona.
Dag 6 = Barcelona och AP-7 till Los Alcázares.

Finns nog vissa 'nyanser' av RdGA, jag följde min TomTom-förprogrammerade rutt som är ca 75 mil lång, av dessa brände jag av ~50 mil innan jag vek av mot Spanien (straxt efter Vars). Den kompletta rutten går ned till Menton öster Nice.

Bilder/kommentarer = https://photos.app.goo.gl/uQSGYnDC2w24QdCr7

Hemresan blev en annan lyckad historia... återkommer.

Hälsningar Mange
ps. är en GPS-nybörjare, men hur fan gick det 'ijängkligen' till när vi alla tidigare gånger körde GPS-löst i Europa..?!?!
 

Dejt

New member
BONJOUR
Gjorde under juli månad en hojrepa ned till Spanien / Los Alcázares, straxt S om Torrevieja på spanska östkusten.
Nedfärdens 'mål' var att bränna av Route des Grandes Alpes i Frankrike.
'Nytt' för i år; körde solo för första gången = många trevliga möten längs färden!

Resan i grova drag:
Dag 1+2 = Sthlm - Hamburg - Thonon-les-Bains (mitt under Genevsjön), UPK för RdGA.
Dag 3-5 = Route des Grandes Alpes... avvek ned till Barcelona.
Dag 6 = Barcelona och AP-7 till Los Alcázares.

Finns nog vissa 'nyanser' av RdGA, jag följde min TomTom-förprogrammerade rutt som är ca 75 mil lång, av dessa brände jag av ~50 mil innan jag vek av mot Spanien (straxt efter Vars). Den kompletta rutten går ned till Menton öster Nice.

Bilder/kommentarer = https://photos.app.goo.gl/uQSGYnDC2w24QdCr7

Hemresan blev en annan lyckad historia... återkommer.

Hälsningar Mange
ps. är en GPS-nybörjare, men hur fan gick det 'ijängkligen' till när vi alla tidigare gånger körde GPS-löst i Europa..?!?!

Underbart, tack för delning! Jag gjorde som du för ett par år sedan och körde själv genom Routes des Alps. Då kom jag från Italien och följde den norrut. Kul att se ”samma” bilder - en underbar tur och härliga övernattningar i bergen.


Ciao!
Jeanette
#svenskaducatiklubben
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Jättefina bilder! Och, jag och min man kör fortfarande Europa runt utan GPS. Papperskarta fungerar fint även om man kör vilse ibland. Har dock noterat att det är i samband med att vi kör vilse vi hittar de bästa vägarna.
 

sannybo

Member
Härliga bilder som vanligt Mange.
Visst är det ganska skönt att åka själv, jag har ju gjort det de senaste 10 åren i alla fall. :)
Jag körde ju den Routen förra året och på flera av dina bilder står fan i mig din hoj på exakt samma ställe som jag har bilder på med min hoj.
Och nu blev jag ju nyfiken på vad du ställde till med på hemresan, skynda dig att lägga upp. :confused::confused:
Själv är jag precis hemkommen från Tjeckien och Motogp i Brno. Har inte börjat orka ta tag i bilderna ännu, men det kommer nog vad det lider.
 

Yxan

Member
HA!
Va faktiskt inne på din hemsida i fg vecka för att lolla efter din senaste 'Brno-repa'...

Kollade såKlart igenom "FRANKRIKE 2017" (igen) och även jag kunde konstatera:
"..står fan i mig din hoj på exakt samma ställe som jag har bilder på med min hoj."

Räknar med att skicka upp ett till album innan helgen, huvudfokus ligger på Spaninen/Andorra.

Mange
http://mc.beronius.eu/#collections
 
Top