Rimlig väntetid?

Asch

New member
Bakgrund: Min er6:a havererade i höstas och efter en sväng hos ARN osv fick verkstan klartecken på att fixa den. Detta var första veckan i April. Resultatet av allt är att Kawa står för delarna och jag för arbetet. (garantin hade gått ut mm)

NU 3 (TRE) månader senare är den fortfarande inte klar. Jag undrar om någon har någon som helst erfarenhet från arbeten som drar ut på tiden. Hur länge är rimligt att behöva vänta. Kan jag pruta på kostnaden och i så fall hur mycket? Jag vill ju ut och köra.

När jag pratade med verkstan i April lät det som det skulle gå "ganska" fort, Absolut före midsommar... Nu pratade jag med dem idag och fick besked om 2-3 veckor till. DET SUGER :mad:

Nu har jag spytt galla fördigt.

Jag gjorde ett fynd i går: Nya skor: TCX Competizione S GTX för 1400 kr :)
 
Men vad menar verkstaden att problemet är? Är det tillgängligheten på delar, eller är det tidsbrist? Finns det någon speciell anledning att anlita just den verkstaden? Det är svårt att uttala sig utan att veta mer än du berättar i inlägget, men om inte speciella omständigheter föreligger så menar jag att tre månaders väntetid på reparation är förbi rimlig väntetid. Det skulle betyda att de fick in hojen i början av april, men låtit alla andra nytillkomna reparationer gå före.
 

Asch

New member
Men vad menar verkstaden att problemet är? Är det tillgängligheten på delar, eller är det tidsbrist? Finns det någon speciell anledning att anlita just den verkstaden? Det är svårt att uttala sig utan att veta mer än du berättar i inlägget, men om inte speciella omständigheter föreligger så menar jag att tre månaders väntetid på reparation är förbi rimlig väntetid. Det skulle betyda att de fick in hojen i början av april, men låtit alla andra nytillkomna reparationer gå före.

Från början skyllde verkstan på leveransförsening pga det berömda askmolnet från Island. I ett senare skede sa de att Kawasaki "missat" delar i deras beställning och nu i dag sa de att det var någon tätning som de var tvungen att byta. Innan midsommar sa de att den var i princip klar, de skulle bara sätta tillbaka kåpor och provköra. men icke.

Anledning till verkstadsvalet är att det är där jag köpte cykeln och det är till återförsäljaren man ska vända sig vid reklamationer (ARN)

De fick in cykeln i September för att riva och undersöka och sen stannade arbetet av i väntan på ARN men första veckan i April fick jag besked och ringde och sa att de skulle fixa den.
 
H

honda cbf 500

Guest
Den där kawan verkar inte föra med sig mkt mer än otur och besvär :-( för dig.

//Amir



Från början skyllde verkstan på leveransförsening pga det berömda askmolnet från Island. I ett senare skede sa de att Kawasaki "missat" delar i deras beställning och nu i dag sa de att det var någon tätning som de var tvungen att byta. Innan midsommar sa de att den var i princip klar, de skulle bara sätta tillbaka kåpor och provköra. men icke.

Anledning till verkstadsvalet är att det är där jag köpte cykeln och det är till återförsäljaren man ska vända sig vid reklamationer (ARN)

De fick in cykeln i September för att riva och undersöka och sen stannade arbetet av i väntan på ARN men första veckan i April fick jag besked och ringde och sa att de skulle fixa den.
 
Top