Riksträffen 2017?

Smurfen

Airhead Traveller
Letar på hemsidan, fb och på forumet efter information om Riksträffen och tycker att det är väldigt begränsad information.

Finns det inget detaljerat program?

Dålig info om vilka boendealternativ det finns.
Finns enkelrum?
Kan man tälta?
Kostnader?
Vad finns för matalternativ?
Blir det arrangerad middag tillsammans på nån restaurang eller äter man individuellt, tex vid sitt tält?
Kostnader?
Kan man anlända redan på torsdag?

Det nämns några summor men är ganska oklart vad det innebär tycker jag.

Det är ju 2017 nu.

Tycker att man på hemsidan efter att ha loggat in som medlem skulle kunna fylla i sina val både vad gäller boende, mat och deltagande i aktiviteter i kryssrutor och sen bara trycka enter. Eller som alternativ kunde man ladda ner en blankett att fylla i och sen maila. Med signifikant rabatt om man betalar direkt online med kort. Och självklart fortfarande möjlighet att betala kontant på plats för den som så vill.

Kort sagt tycker jag att infon är i stort sett obefintlig.

Väldigt tråkigt, då jag under en längre tid sett fram emot att kunna delta på först årsmötet och nu på senare år när det har delats upp även på riksträffen. Nu hade jag inte möjlighet att närvara vid senaste årsmötet och har därför varit lite extra exalterad över riksträffen i Borlänge.
Har varit medlem till och från ända sen -77 och var med på första mötet i Hammarstrand vid bildandet av länsorganisationerna, borde ha varit -79.
Sedan den tiden har jag, med nåt enstaka undantag vid nåt specifikt tillfälle, alltid gillat och stött SMC:s arbete även om jag tyvärr inte haft möjlighet att själv bidra med ideellt arbete.
Nu vete f...n om det inte börjar bli för stort.
Efter ha läst en del inlägg om senaste styrelsemötet och den kritik som framkommit, och att jag i flera år önskat att vara direktansluten medlem till den högre medlemsavgiften men det verkar vara omöjligt, så har jag kommit till ett läge där jag inte längre gillar vad jag ser och hör.

Får se vad som händer till nästa år.
Kanske ska söka mig nån annanstans där jag blir mindre missnöjd.
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Den info som finns om Riksträffen hittar du här. http://www.svmc.se/club/SMC-Rikstraff/
Uppgifter om pris för olika rumstyper får du om du ringer Romme Alpin, 0243-79 58 00.
Jag har bett Magnus Klys att svara dig. Han har koll på programmet. Magnus har haft semester liksom övrig personal på MC-Folket. mer info kommer!

Jag tycker det är synd att det som avhandlades på senaste styrelsemötet blandas ihop med bristande information om Riksträffen 2017. Jag är aldrig med på styrelsemötena och vet därför inte vad som händer där. Jag läser också protokollen, precis som du. Jag arbetar på SMC sedan nästan 18 år och vet därför att din och alla andras medlemsavgifter till SMC gör skillnad. Jag, övrig kanslipersonal och förtroendevalda ute i distrikten informerar så mycket som möjligt i allt som händer. Jag hoppas givetvis att du tycker att det arbete som bedrivs inom SMC är tillräckligt för att stanna kvar i SMC.
 

klys

New member
Hej Sven! Tack för dina synpunkter. Vad synd att du inte tycker vi har gett dig tillräckligt med info. Programmet blir klart senast i morgon när jag nu är tillbaka från semestern. Då läggs det ut både på hemsida och på Facebook. Det blir precis som det står på både hemsidan, Facebook och även i MC-Folket massor av aktiviteter. Det blir utflykter både på grus och på asfalt. Pärra Hansson har rekat nya grusrutter eftersom vi flyttar från Säfsen till Romme Alpin i år och det blir flera gruskurser med SMC:s instruktörer som finns på plats. Det blir enklare mek-kurser med Matte Sjöberg precis som förra året och det blir provkörning av flera MC-märken. Lägg därtill möjlighet att fiska, skjuta lerduvor, gå tipspromenad och bara njuta av gemenskapen med likasinnade. Vill du tälta kollar du läget på någon camping i närheten. Vill du boka plats i fembäddsrum hör du av dig till Romme och bokar maten där. Sedan tar vi hand om din rumsbokning. Aktiviteterna bokar du enkelt på plats när du anlänt. Självklart kan du komma redan på torsdagen. Du bokar på Romme Alpin: 0243-795800. Vi dar igång 14.00 på fredagen. Hoppas verkligen vi ses. Hälsningar: Magnus Klys, MC-Folket.
 
Top