chedst
New member
Jag tänkte åka på 2-dagarskursen som SMC Stockholm håller i 6-7 aug och vill kolla om det finns något intresse för att samåka/sambo.
Jag körde hoj till kursen på Gelleråsen 2 juli, och det kan jag säga att jag inte gör igen. 25 mil dit och sen 25 mil hem direkt EFTER kursen…
Planen:
Passaten gissar jag drar ca 0.75 l/mil med släp. 25 mil varje väg plus några mil till. Säg 55 mil. Antagen kostnad tur/retur ca 570kr.
3 dygn släpkärra, 1 485kr.
Dubbelrum hotell, 1 642kr.
Totalkostnad transport och boende: ca 3 697kr.
Per person: ca 1 850 kr
Jag kan ta hand om alla bokningar, hämtning/lämning av släpkärra etc. En liten handpenning kanske är rimligt så jag inte står där själv fredag 5 augusti.
Det finns gott om plats för packning i en Passat kombi.
Du är förhoppningsvis en ruskigt trevlig, social och vettig person med passion för motorcyklar.
Du bör inte ha en allt för stor/bred motorcykel och behöver ha egna spännband.
Packa kläder och hojprylar får du ordna själv också, i övrigt är det bara att betala och åka med
Skicka PM vid intresse och lämna telefonnummer så hör jag av mig.
Jag körde hoj till kursen på Gelleråsen 2 juli, och det kan jag säga att jag inte gör igen. 25 mil dit och sen 25 mil hem direkt EFTER kursen…
Planen:
Jag har en Passat kombi diesel med krok.
- Hyra en täckt kärra från t.ex OKQ8. 3 dygn á 495kr. Det ska gå in två hojar i den.
- Köra till Karlskoga på fredagen 5 augusti lagom så att man är där till middag. Avresa Stockholm senast kl 15.30.
- Ta in på Karlskoga hotell. SMC-pris dubbelrum 821kr/natten.
- Bastu/pool och kanske en bärs efter middagen.
- Köra tillbaka söndag 7 aug efter kursens slut.
Passaten gissar jag drar ca 0.75 l/mil med släp. 25 mil varje väg plus några mil till. Säg 55 mil. Antagen kostnad tur/retur ca 570kr.
3 dygn släpkärra, 1 485kr.
Dubbelrum hotell, 1 642kr.
Totalkostnad transport och boende: ca 3 697kr.
Per person: ca 1 850 kr
Jag kan ta hand om alla bokningar, hämtning/lämning av släpkärra etc. En liten handpenning kanske är rimligt så jag inte står där själv fredag 5 augusti.
Det finns gott om plats för packning i en Passat kombi.
Du är förhoppningsvis en ruskigt trevlig, social och vettig person med passion för motorcyklar.
Du bör inte ha en allt för stor/bred motorcykel och behöver ha egna spännband.
Packa kläder och hojprylar får du ordna själv också, i övrigt är det bara att betala och åka med
Skicka PM vid intresse och lämna telefonnummer så hör jag av mig.