Reskamrat sökes (Sthlm-Gelleråsen-Sthlm 6-7 aug)

chedst

New member
Jag tänkte åka på 2-dagarskursen som SMC Stockholm håller i 6-7 aug och vill kolla om det finns något intresse för att samåka/sambo.
Jag körde hoj till kursen på Gelleråsen 2 juli, och det kan jag säga att jag inte gör igen. 25 mil dit och sen 25 mil hem direkt EFTER kursen…

Planen:

  • Jag har en Passat kombi diesel med krok.
  • Hyra en täckt kärra från t.ex OKQ8. 3 dygn á 495kr. Det ska gå in två hojar i den.
  • Köra till Karlskoga på fredagen 5 augusti lagom så att man är där till middag. Avresa Stockholm senast kl 15.30.
  • Ta in på Karlskoga hotell. SMC-pris dubbelrum 821kr/natten.
  • Bastu/pool och kanske en bärs efter middagen. :)
  • Köra tillbaka söndag 7 aug efter kursens slut.

Passaten gissar jag drar ca 0.75 l/mil med släp. 25 mil varje väg plus några mil till. Säg 55 mil. Antagen kostnad tur/retur ca 570kr.
3 dygn släpkärra, 1 485kr.
Dubbelrum hotell, 1 642kr.
Totalkostnad transport och boende: ca 3 697kr.
Per person: ca 1 850 kr

Jag kan ta hand om alla bokningar, hämtning/lämning av släpkärra etc. En liten handpenning kanske är rimligt så jag inte står där själv fredag 5 augusti.
Det finns gott om plats för packning i en Passat kombi.

Du är förhoppningsvis en ruskigt trevlig, social och vettig person med passion för motorcyklar.
Du bör inte ha en allt för stor/bred motorcykel och behöver ha egna spännband.
Packa kläder och hojprylar får du ordna själv också, i övrigt är det bara att betala och åka med :)
Skicka PM vid intresse och lämna telefonnummer så hör jag av mig.
 

lime

Skriver inte
Nice. Snacka om att sätta en mall för hur man efterlyser resesällskap till kurserna. :D
 

chedst

New member
Jag söker fortfarande reskamrat.
Är det ingen som är intresserad av transport OCH boende från Stockholm för den totala summan 1850 kronor? :eek:

Utöver detta är jag öppen för förslag. Är det någon som har släp redan t.ex?
Jag är även intresserad av plats i bil/släp om det är någon annan som tänkt köra dit.
 

andy-l

New member
Jag är väldigt sugen! men hojjen måste in på service först, och det är ett par andra grejer jag måste kolla upp, återkommer ASAP!
 

Hansi

Skrivit för mycket
Tips: Välj vandrarhemsrum på karlskoga hotell, snorbilligt och det som skiljer är väl mest att man inte får tv och kylskåp i rummet...
 

Hansi

Skrivit för mycket
Samt att frukost inte ingår.

Ahh, glömde det, man får räkna med att man får ta med sig egna lakan/handduk eller betala några tior för det samt att man får betala om man vill äta frukost på hotellet.

Glöm inte att kolla om frukosten dukas upp tidigt nog bara, inskrivningen på SMC-kurserna börjar tidigt på morgonen. Dumt att betala hotellfrukost om man inte hinner äta den utan får köpa mackor på statoil istället...
 

chedst

New member
Ahh, glömde det, man får räkna med att man får ta med sig egna lakan/handduk eller betala några tior för det samt att man får betala om man vill äta frukost på hotellet.

Glöm inte att kolla om frukosten dukas upp tidigt nog bara, inskrivningen på SMC-kurserna börjar tidigt på morgonen. Dumt att betala hotellfrukost om man inte hinner äta den utan får köpa mackor på statoil istället...

Normalt sett serveras frukosten kl 8 på helgerna men när jag var där sist sa han i repan att den serveras kl 6 istället på somrarna för att både mc-åkare och de som reser tidigt ska få i sig frukost :)
Kan även verifiera detta då jag själv åt frukost där kl 06.30 den 2 juli.

Förutom frukost får man även tillgång till pool och bastu om man kör på vanligt rum, testade det med förra gången. Det var inte helt tokigt :)
 

Hansi

Skrivit för mycket
Normalt sett serveras frukosten kl 8 på helgerna men när jag var där sist sa han i repan att den serveras kl 6 istället på somrarna för att både mc-åkare och de som reser tidigt ska få i sig frukost :)
Kan även verifiera detta då jag själv åt frukost där kl 06.30 den 2 juli.

Förutom frukost får man även tillgång till pool och bastu om man kör på vanligt rum, testade det med förra gången. Det var inte helt tokigt :)

Hade inga svårighet att få poola och basta sist vi hade vandrarhemsrum heller :)
 
Top