Sväng in i landet vid Ume, och kör mot Vännäs, fortsätt till Älgfarmen i Bjurholm.
Väg 353 ner till Nordmaling och rakt över E4, och sikta in dig på Järnäsklubb vid kusten. Där kan du bada, äta en god lunch och titta på en väderstation (tror jag att det är).
Fortsätt till Ö-vik och kör upp till Varvsberget (hoppbackarna) och intag en supé i restaurangen, samt beundra utsikten (som kanske ger insikt). "Triumph int" intygar troligen att det är värt ett besök.
Väg 335 via Sidensjö - en väldigt trevlig väg och vacker natur! - till Sollefteå. Kör ner under lilla bron över älven och titta på de som fiskar lax där (jag hade förra året turen att få se en 15 kg tung lax dras upp!).
Fortsätt till Långsele (men inte på väg 87, utan den norra vägen) och vidare på väg 87 mot Bispgården. Innan Graninge Bruk kör du söderut på väg 331, och sväng sedan in höger till lilla Västanå, där det finns en del djur och ett vackert vattenfall att se, samt även friluftsteater om jag inte missminner mig.
Du kommer snart till Timrå och fortsätter söderut till Sundsvall och kör
väg E45 in i landet.
Vid Matfors kör du söderut mot Lucksta och tar av höger mot väg 305. Sedan vänster på väg 305 ner till Hassela. Besök gärna skidanläggningens topp! (Man kan tälta där, men det blåser vanligen friskt).
Fortsätt väg 305 till Friggesund och vidare till Delsbo. Söderut på vägen som tydligen heter "Kalvstigen" (inte utan anledning! och den ÄR riktigt rolig!!) och du kommer till Järvsö, med zoo och allt vad som finns där.
Väg 83 söderut till Bollnäs och så in i landet igen, där du passerar Alfta, Edsbyn, Voxna och kommer till en liten by som heter Furudal. Där ska du stanna till en stund och beundra vyn (bränsle finns).
Fortsätt väg 296 via Skattungbyn (här finns en våffelstuga om magen kurrar) och är du flyg-/fallskärmsintresserad rekommenderas Orsa flygfält (Tallhed). Vidare mot Mora och så mot Västerås, om du inte tröttnat på att gasa
I Hedemora finns ett MC-museum, bla. Missa inte att äta hos "Lappens gatukök" ;-)
Jag instämmer i Herr Fuggle´s tips om att kontrollera var man kan fylla bränsle i tanken (och även i magen) för det kan nog bli lite långt mellan pumparna i skogen.