-borde nog bli en egen tråd:
Vilket osökt får mig att tänka på om någon här har bra tips på HUR man rengör insidan - dvs fodret/membran - av skinnställ? Inte ens präktiga Jofama lämnar ifrån sig slika hemligheter. Lädertvål i all ära.
Det bästa jag kommit på är att använda handduschen och skölja genom brallorna. Kräver dock väldigt bra torkmöjligheter.
Jag tror inte att membranet tål kemtvätt.
Ursprungligen postat av Hellman
Jag kan passa på att varna för deras hjälmrengöring! Den luktar som ett billigt och dåligt rakvatten.
Får lite äckelkänsla när jag tar på mig hjälmen nu så jag hoppas lukten försvinner fort.
Fick även den brilljanta idén att använda den i skinnställsbrallorna för det luktade som någon dött där i. Nu luktar det som någon dött där i med billigt rakvatten på sig...
Vilket osökt får mig att tänka på om någon här har bra tips på HUR man rengör insidan - dvs fodret/membran - av skinnställ? Inte ens präktiga Jofama lämnar ifrån sig slika hemligheter. Lädertvål i all ära.
Det bästa jag kommit på är att använda handduschen och skölja genom brallorna. Kräver dock väldigt bra torkmöjligheter.
Jag tror inte att membranet tål kemtvätt.
Last edited: