Regplåt fram?

HonkyTonkMan

New member
Låt mej först deklarera vad jag rent känslomässigt :eek: tycker om regplåt fram på motorcykel. Jag hatar idén, det är fult, det skulle dra mer bensin (kanske så mycket som en deciliter extra per mil), det är ännu en vass detalj som man kan skära sej på i händelse av krasch.:mad: Fick jag fundera en stund skulle jag säkert komma på fler skäl att hata konceptet med regplåt fram på hoj.:confused:

MEN...

Trafikbeteendet:( hos de "motorcyklister" som framkallat utspelet är ungefär hälften av det dåliga rykte vi har hos stora grupper i samhället. (Den andra hälften av det dåliga ryktet handlar om kriminella gäng) Så på sätt och vis kan det nog vara befogat. Så vi som sköter oss någorlunda får väl som vanligt lida för att det finns drägg som fullständigt skiter i sin och andras säkerhet.
 

Kent@

New member
........
Trafikbeteendet:( hos de "motorcyklister" som framkallat utspelet är ungefär hälften av det dåliga rykte vi har hos stora grupper i samhället. (Den andra hälften av det dåliga ryktet handlar om kriminella gäng) Så på sätt och vis kan det nog vara befogat. Så vi som sköter oss någorlunda får väl som vanligt lida för att det finns drägg som fullständigt skiter i sin och andras säkerhet.

...och på vilket sätt tror du en reg.plåt skulle göra för praktisk nytta. Det är lätt att lossa på bakskylten redan idag. Tror du någon egentligen skulle bry sig som redan bestämt sig för att leka med hojen en stund.

Drägg finns redan idag och tror du dom bryr sig?

Att komma med lagar och förordningar som inte har någon verkan eller praktisk betydelse påverkar bara vårt rättsystem negativt.
 

HonkyTonkMan

New member
Kent@;9070 Drägg finns redan idag och tror du dom bryr sig? Att komma med lagar och förordningar som inte har någon verkan eller praktisk betydelse påverkar bara vårt rättsystem negativt.[/QUOTE skrev:
Med det resonemanget skulle vi kunna avskaffa hela lagboken.
 
Top