Hej
Besiktigade hojen idag med en reflex istället för skattemärke på regskylten, och den gick igenom utan sedvanligt påpekande om ett reflex akter ut.
Go sommar till alla kör säkert.
Råkar du stifta bekantskap med länstrafikgruppen i ditt län så har de nog ett och annat att säga till om vad gäller klistermärken på regskylten! Ordningspolisen bryr sig inte nämnvärt om mindre trafikförseelser, enligt min erfarenhet.
Men varför sätta en reflex på skylten som redan är en enda stor reflex?
Men varför sätta en reflex på skylten som redan är en enda stor reflex?
Ja, reflex bakåt måste man ha, men rekommenderade han verkligen att du skulle sätta den på registreringsskylten?När jag besiktade förra året så saknade jag reflex bak, besikningsmannen tipsade att jag kunde åka till en mc-handlare några kvarter bort och fixa en självhäftande reflex.
Gjorde så och då var jag bara den 3:e denna veckan med samma ärende.
Tydligen så går inte polisen och bilprovningen efter samma regler
Om jag inte är helt ute och cyklar... är det väl ett krav på ett S-märke baktill på hojen vid utlandsresa? Och var sätts den dekalen om inte på regplåten? Visst går det att smeta dit den på ngt 'annat-bra-ställe', men risken för att den lossnar/inte syns 'rätt' känns ju klart överhängande. Blir alldeles matt när man får höra talas om sådant här paragrafrytteri...
Hälsar Magnus
beronius.eu
Om jag inte är helt ute och cyklar... är det väl ett krav på ett S-märke baktill på hojen vid utlandsresa? Och var sätts den dekalen om inte på regplåten? Visst går det att smeta dit den på ngt 'annat-bra-ställe', men risken för att den lossnar/inte syns 'rätt' känns ju klart överhängande. Blir alldeles matt när man får höra talas om sådant här paragrafrytteri...
Hälsar Magnus
beronius.eu
Även om du har EU-skylt med nationalitetsbeteckning så krävs det ett separat S-märke om du åker utanför EU, märklig regel!
Ja, reflex bakåt måste man ha, men rekommenderade han verkligen att du skulle sätta den på registreringsskylten?
Blev stannad idag och hade ingen reflex. Frågade om det var godkänt att sätta den på regskylten, får inte sätta något på den sa dem =0/ slapp dock böter och ska fixa en reflex imorn, vet dock inte var man ska sätta den.
Blev stannad idag och hade ingen reflex. Frågade om det var godkänt att sätta den på regskylten, får inte sätta något på den sa dem =0/ slapp dock böter och ska fixa en reflex imorn, vet dock inte var man ska sätta den.