Rösta om hoj

Vilken typ av hoj åker du helst?

• Sport

Votes: 22 21.2%
  • SportTouring

Votes: 34 32.7%
  • Touring

Votes: 14 13.5%
  • Standard

Votes: 7 6.7%
  • Bushoj

Votes: 11 10.6%
  • Custom

Votes: 16 15.4%

• Total voters
    104
  • Undersökning stängd .

Wallfärder

New member
Hm, scramblers och äventyrstouring saknas med, fast de faller väl inom offroad antar jag. SM och Café hojar saknas med.:confused:
Ingen röstning från mig, får ju inte vara med.:(

SuperRetard

New member
Röstade Bushoj, vilket jag anser SuperDuken vara. Och oavsett pengar skulle jag inte välja en annan hoj om jag bara fick ha en.

För blandat åka; gata, "touring" (jag tourar aldrig i den rätta bemärkelsen), banåka osv så är sportig bus-fighter det bästa allroundalternativet för mig.

Hade jag däremot kunnat hålla mig med fler hojar obegränsat av ekonomi. Då hade det nog blivit typ KTM SMT 990 (touringaktig motard) för gata. Och ren banhoj/sporthoj för bana.

Men så fick man ju inte välja!

DearHunter

New member
Det bidde spörttöuring. :cool:

Varför? Tja, man kan ju inte välja pga alla fördomarna. En:

- sport, för det är ju för alla hormonstinna nybörjare under 25. Mer bus än bushoj :D

- touring, för det är ju för sådana som kör Volvo 740 ca 3% under gällande hastighetbegränsning. Det är en sådan hoj man köper tilsammans med sin fru som har synpunkter på hur man kör.. he, he :p

- Standard, är ju bara till för sådana som är praktiska och det går ju inte. Man måste sticka ut lite.

- Bushoj och hipp-hopp och sådana moderniteter är inget för mig. Det ska va något mer inte, inte, inte...lektuellt...eller va det nu heter på utrikiska.

- Custom, jaaaa kanske..........men nej. Då begränsar man sig ju till att bara kunna skjutsa brunetter som ju är förjusta i kraftig skäggväxt och läder... :D

- Kategoring Triumph Spfrint (egen nyutnämndkategori) kan man ju inte heller köra omkring på eftersom den är anpassad till vänstertrafik och backspeglarna visar allt spegelvänt..(Sorry old-boy.:D:D:D)

Så det blir en Sporttouring .... :D ;)

Nä, skämtåsido jag har inga fördomar.:D. Tror nog att en touring eller sportourer skulle passa mig perfekt. Jag gillar att åka långt ut på äventyr. Man sitter rel skyddad mot regn och vind och skillnaden är egentligen ganska liten. Sportigare egenskaper kontra bekvämlighet. Jag tror nog att man blir nöjd vilket som.

Last edited:

Triumph int

New member
- Kategoring Triumph Spfrint (egen nyutnämndkategori) kan man ju inte heller köra omkring på eftersom den är anpassad till vänstertrafik och backspeglarna visar allt spegelvänt..(Sorry old-boy.:D:D:D)

:D Vilken tur att jag kan vrida på baksneglarna då

Triumph int

New member
Röstade Bushoj, vilket jag anser SuperDuken vara. Och oavsett pengar skulle jag inte välja en annan hoj om jag bara fick ha en.

För blandat åka; gata, "touring" (jag tourar aldrig i den rätta bemärkelsen), banåka osv så är sportig bus-fighter det bästa allroundalternativet för mig.

Hade jag däremot kunnat hålla mig med fler hojar obegränsat av ekonomi. Då hade det nog blivit typ KTM SMT 990 (touringaktig motard) för gata. Och ren banhoj/sporthoj för bana.

Men så fick man ju inte välja!

Ska försöka provköra en KTM SMT 990 så fort snön är borta

SuperRetard

New member
Ska försöka provköra en KTM SMT 990 så fort snön är borta

Jag hade en 950SM innan Duken.. Heeeelt fantastiskt rolig hoj. MKT roligare än Dukken på gata.

SMT är tydligen väldigt lik den i allt. Ngt tyngre (men motorn räcker gott iaf), och ngt högre styre. Bra med lite kåpor och bra med passande packväskor.

Potent maskin både för mysturer, långt-touring och attack-turer i youtube-tempo.

Däremot så är nog inte LC8an perfekt om du kör många mil. Jag räknar på knappt 4:-/mil i servicekost och då har jag ganska bra kontakter och billig olja.

För mig vore det perfekt för jag kör inte så mkt i mil räknat. På 5-800 mil per säsong spelar inte de kronorna så stor roll, kör man mer touring och mkt mil / säsong så blir det ganska mkt dyrare än många konkurrenter. Däremot får man inte åka KTM då, och det är ett hjärta i dem som ingen annan har! :D

Chopperbyggarn

New member
Ja svaren kan nog skifta beroende på var man ställer frågorna...
Prova på GoldWing Klubben , Ducati Klubben ,HD Klubben så kan jag garantera att svaren blir olika:D
Svaren kanske speglar ganska väl vilka som är mest aktiva på forumet? Säger nog inte så mycket om vad den stora massan SMC medlemmar gillar/kör;)

Anders.J

Triumph int

New member
Man kan ju se på försäljning där får man rätt siffror.

Men detta sätt är lite roligare men det speglar bara dom
som är aktiva på forumet.

Detta kan man ju ha i minne när man läser inlägg.

DearHunter

New member
Man kan ju se på försäljning där får man rätt siffror.

Men detta sätt är lite roligare men det speglar bara dom
som är aktiva på forumet.

Detta kan man ju ha i minne när man läser inlägg.

Vore intressant att titta på begagnat markanden. Hur många är det som gör sig av med sin hoj tex pga andra intressen och hur många är det som byter stil och byter från plastraket till kromsläde...:rolleyes:

ludwig

New member
Man får skaffa fler

Jag har en hoj som går att köra fort med,som går att köra långsamt med.Den gillar bana,den gillar distans,men inte så bra på grus.Så jag köpte en Offroad också..Så nu är jag rätt nöjd...
Hojarna för närvarande i min ägo är
FZ-1 SA, XT600E..

Triumph int

New member
Jag har en hoj som går att köra fort med,som går att köra långsamt med.Den gillar bana,den gillar distans,men inte så bra på grus.Så jag köpte en Offroad också..Så nu är jag rätt nöjd...
Hojarna för närvarande i min ägo är
FZ-1 SA, XT600E..

Ja det är ju det bästa :D