Att det finns tröttmössor inom alla sorters yrken, och att det finns personer som uppfattar andra som tröttmössor oavsett om denne nu råkar vara det eller ej, kanske bara hade en riktigt dålig dag etc, är nog ingen nyhet och borde inte vara så förvånande.
Att det finns personer som inte förstår någon som gillar "känslan av rätta ljudet" är väl inte heller så svårt att förstå? Kort och gott, individer brukar tycka just det, individuellt alltså. Tråkigt det skulle vara om alla tyckte lika. Att inte respektera individen och dess rätt att tycka och tänka är däremot att spika sig själv i foten. Nåväl.
Om nu någon ville veta vad jag tycker om det som beskrivs i början av inlägget så tycker jag att termer som polisövergrepp och rättsäkerhet är att ta i så det räcker och blir över för ett helt län. Om jag fattade det hela rätt så tyckte polisen att det lät för högt och de ville att du skulle besikta för att kontrollera eftersom den inte kan/kunde mäta på plats..? Att dra det till polisövergrepp och rättsäkerhet för medborgare osv tycker jag inte riktigt känns rätt. Finns det inte ca 1.000.000 andra orättvisor som är så oerhört mycket värre än detta?