Problem med FJR 1300 -2007 ?

Zigge100

New member
Nu är jag ju då inte så lång, 175. Jag tycker det blir en del vindbrus oavsett hur jag har rutan, men jag använder öronproppar till min Nolan N103 och dom gånger jag kör utan saknar jag dom. Köpte gjutna proppar av Earfoon och dom är jag mycket nöjd med.
Jag har min försäkrad via Bilsport & Mc, betalar 3200 per helår, OK nu bor jag på landet i Halland men tycker det är ett helt OK pris.

påK-en

New member

Fr1ppe

New member
Tack! :D

Det blev en: http://www.yamaha-motor.co.uk/Images/2007-Yamaha-FJR1300AS-wallpaper-02_pr_tcm46-190814.jpg (Röd)

Jag stod och sneglade på en grafitgrå, men 10.000:- till för bara färgen kändes lite dumt.

Jag är ägare till en TDM 900 (som jag trivs med) men hyrde en 07-ans FJR (röd som gått ca 170 mil) och körde 270 mil i Colorado häromåret, trevlig hoj med rejäla väskor, kan bara gratulera till köpet!

270 mil! :eek:

På hur lång tid då? Satt du bra? Ingen ryggvärk eller så?

BMW R90s

New member
Låter lovande, jag återkommer med provkörningsrapport:)

Nu är provkörningen avklarad!
Mycket bra bromsar och väghållning.
Rutan fungerar ok i ett mellanläge
Mindre bra: fotpinnar högt placerade, går inte att justera vad jag kunde se.
Växelspak gjord för skostorlek 42
Främre kant på pass. dynan skaver mot ändan, kändes efter 1 mil undrar hur det är efter 50?
Nu ska jag prova några BMW modeller så får vi se.
Yamman är inte helt uträknad

J

Janner

Guest
Glad och nöjd

Här finns en till lycklig FJR-ägare, då också med den ursnygga röda färgen. Den var inte helt ny, men 10 mil som begagnat privatköp är inte fel.

Fick byta ECU:n som garantiåtgärd och jag märkte av problemet genom att den tjuvstannade då och då. Inte ofta, men tillräckligt för att vara konstigt. Nu går den bra.

Jag gillar också hur den går på grusväg. Riktigt kul :D.

Gå en kurs på bana så får du riktigt roligt.

Vi ses på vägarna!