NEEEJ!
Aldrig "passiv körning" på hoj!
Jag har suttit som på nålar nu ett dygn i förhoppningen att du själv skulle korrigera ett möjligt skrivfel, eller att någon annan skulle ifrågasätta formuleringen - men istället blir det jag igen som får tjôta vidare:
Jag kan gå med på nästan vilken eufism som helst för att momentant ta det lite vackert i MC-körningen, men "passiv"... ...jisses det är rena döden på två hjul! Den enda vettiga mening jag kan kombinera ihop med orden "passiv" och "MC" är att "Den passiva säkerheten på MC är något begränsad" typ...
Ämnet!
Vi skulle inte diskutera körstil - hoppas bara att alla som läser inser att just körstilen, riskmedvetenhet och inpiskad ovilja att smälla är den viktigaste ingrediensen för ett långt och hälsosamt hojliv...?
Hur som helt:
Kläder! Rätt kläder, för rätt tillfälle och rätt tillpassade!
Och!
Att dom används!!!
De flesta av oss inser att det för eller senare blir för kallt att köra hoj (look who's talking...) och avstår från MC-körning till förmån för uppvärmt bilåkande.
Vad man måste få folk att fatta är att det på sommaren helt enkelt blir alltför varmt för MC-körning!
Den som lägger av sig skyddskläder hemma för att "det är för varmt" är fel på det; han eller hon skall åka bil istället!
Sätt ACCn på önskad temperatur och njut av kylan, men dra inte runt på stan i jeans och t-shirt - eller värre!
Hampe
Tack!Du kan hoppa av nålarna nu herr Hampe.
Över 100 i snitt räknat över en normal svensk arbetsdag...?Nog attan blir det en tämligen passiv körning när man klipper 110 mil Autobahn på ett ryck under sådär 9-10 timmar.
Över 100 i snitt räknat över en normal svensk arbetsdag...?
Kräver ett ytterst aktivt körande, enligt min uppfattning.
Håller helt med Moddan. jag skulle dessutom välkomna om alla försäkringsbolag hade som krav att kläder avsedda för mc åkning, alt. uppfyller vissa normer, fanns som krav för att att ersättning vid skada skulle betalas. Då kanske vi skulle få lite rimligare försäkringspremier Jag tycker även öppna hjälmar ska anses som ej avsedda för mc körning. Vad gäller Marie, så tycker hon tydligen det är viktigare att ha 4 mc istället för ordentlig skyddsutrustning, snacka om och nervärdera sig själv!
Attan så passivt jämfört med att sno upp och ned som en skållad iller i diverse alppass en hel dag.....
Pro primo: Sist jag räknade fick jag det inte till mer än 3 hojar, varag två är i trafik.
Pro secundo: Vad försäkringsbolagen kräver i fråga om utrustning skiter jag totalt i ändå. Det är hojen jag vill ha försäkrad, inte förarplatsen.
Attan så passivt jämfört med att sno upp och ned som en skållad iller i diverse alppass en hel dag.....
Pro primo: Sist jag räknade fick jag det inte till mer än 3 hojar, varag två är i trafik.
Pro secundo: Vad försäkringsbolagen kräver i fråga om utrustning skiter jag totalt i ändå. Det är hojen jag vill ha försäkrad, inte förarplatsen.
Jag tror Marie vill vara en ny Anna Anka, man vet inte om hon menar det hon säger, men hon får garanterat uppmärksamhet genom att vara provokativ.
Även Marie vet ju att det finns ingen som rent ut säger att hojen är mer värd än vad jag är, om det inte fattas en och annan läsk i backen.