Idag på eftermiddan var jag ute och körde en sväng och fick se en lite väl stor mörk fläck i vägen. Tur att jag hann stanna för det är ett potthål modell XXL.
Ta det lugnt på vårvägarna!
Idag på eftermiddan var jag ute och körde en sväng och fick se en lite väl stor mörk fläck i vägen. Tur att jag hann stanna för det är ett potthål modell XXL.
Ta det lugnt på vårvägarna!
I Brasilien (Salvador-Fortaleza) stod det massor av fattiga mäniskor med spadar och fyllde igen hålen med sand...sedan sträckte dom ut händerna för att få betalt när man passerade.
Kanske något att satsa på i Sverige nu när arbetslösheten är hög?
Anders.J
Är detta på riktigt? Anmäl farliga hinder på vägarna till Trafikverket, telefon 0771-242424 eller via länk som finns på SMC:s startsida.
Så är det Ove, en mindre väg för lokala bönder och grusbusar.Jag tycker att det verkar vara en sk. enskild väg och då hjälper det nog inte att prata med Trafikverket. Det som syns på bilden är en vägtrumma som kollapsat och vägen har spolats bort. Väldigt vanligt på småvägarna så här års, men även på större vägar kan det uppstå hål av varierande utseende rätt ner i underjorden. Bara att ta de lugnt och se sig för.![]()
en mindre väg för lokala bönder och grusbusar.![]()