Jag skulle vilja gärna se bilderna. Kör som du säger ovan tills de ger sig borde finnas folk som törs ännu :tummenupp.
Kul att du gillade det.
Vad det gäller "folk som törs ännu" så behövs det inte så mycket mod eftersom alla tre metoderna är fullt lagliga så t.ex. SMC skulle kunna gå ut med både uppmaningar och föreslå en eller flera dagar och även ta initiativet till att arrangera sådana aktioner när säsongen har kommit igång på allvar.
Det finns alltså ingen som helst risk att SMC skulle kunna bli anklagade för att uppmana till brott, utan det skulle nog snarast leda till intresse, nyfikenhet, lite höjda ögonbryn och troligen även en del uppskattning att nån äntligen gör nåt.
I samma veva skulle man kunna uppmana Motormännen att hjälpa till och kanske uppmana Sveriges bilister och yrkeschaufförer att arrangera någon liknande och fullt laglig protestaktion mot trängselskatterna på E4/E20 Essingeleden. En av många varianter skulle t.ex. kunna vara att ingen kör Essingeleden och alla köra genom stan en dag och sen inte parkera eftersom det kostar som det gör. Det skulle förvisso bli närmast oändliga köer, men folk kanske skulle ställa upp på det för ett gott syfte.
Jag har inte tittat på urklippen på länge, men jag vet att och var jag har dom liggande i en kartong i ett skåp och har troligen gulnat lite. Jag kanske ska ta och scanna in dom så kan jag maila dom och eller lägga upp dom på min hemsida så fort jag får igång en fungerande WYSIWYG webbsidesredigerare igen.
Jag har lite upplagda minnen här
http://www.improvelife.info/links/bikes/mcd.htm
Men tanken är väl att jag ska scanna och lägga upp mer. Jag vet inte varför jag inte har gjort det tidigare, men jag har väl helt enkelt inte tänkt på att jag hade det materialet.
Min hemsida är tyvärr inte uppdaterad på länge för senast när jag jobbade med den körde jag Windows XP och när det totalkraschade så sa jag tack och adjö till allt som har med "Pyttemjuk" att göra och kör idag ett BSD-system och det finns f.n. ingen bra webbsidesredigerare till det idag.
PS/ Lite OT på tal om "Pyttemjuk".
Vet ni vem som kom på namnet Microsoft?
Det var Bill Gates fru på bröllopsnatten
/DS