Pinlock

Leinad

New member
Ovissheten om det jag beställt någonsin dyker upp, och innan full klarhet råder beställer man inte gärna nån annanstans.
Sen har jag haft dålig erfarenhet av just Touringbutiken. Beställde ett ventiljusteringsverktyg hösten 2004 och det har fortfarande inte levererats......
(de restnoterade det och lovade skicka det så snart de fick in det, samma löfte vid ett antal telefonpåstötningar...)

Ajaj nu blir jag lite orolig, betalade direkt på deras hemsida..
357 kr är inte så jättemycket pengar men ändå..
 

Leinad

New member
Ajaj nu blir jag lite orolig, betalade direkt på deras hemsida..
357 kr är inte så jättemycket pengar men ändå..


Leveransen kom fram utan problem pust!.. snabbt dessutom, tog bara 2 dagar från beställning.

Går de verkligen i konkurs? - fick erbjudanden om kreditköp m.m med i paketet.
 

jawajawa

New member
Ett lite senkommet svar, men det är väl alltid aktuellt..

Till bland andra SCHUBERTH CONCEPT finns det "Replacement Visor" att köpa, med Pinlock monterat. Du behöver alltså inte slabba och labba hemma på köksbänken, och resultatet bör vara lika gott som om det vore originalmonterat. Det är ju monterat av Pinlock på originaldelar från Schuberth...
Jag fann detta när jag gick in på Pinlocks hemsida. Kan inte uttala mig om hur väl det fungerar, men tänker skaffa mig ett exemplar. Kan inte vara fel..

MVH
Anders
 

sididi

New member
Tack för tipset. Överväger ett nytt visir till kommande säsong, men kanske skulle satsa redan nu på ett med pinlock, pga kyligare och fuktigare väder.
Slalomglasögonen är ju oftast med dubbelglas, av just anledningen att reducera imbildningen.

Jag har också en Schuberth hjälm, en C2. Immskyddsbehandlingen är inget vidare på den, så följdaktligen har jag också problem med imma både vid regn och kyla. Jag har också funderat på ett pinlock-visir till min C2 hjälm, efter att ha sett hur bra det fungerar på kompisens Shoei-hjälm.

Hörde nyss på MC-varuhuset att Schuberth kommer med en ny C3 hjälm, som denna gång har just pinlock-visir, så även de har nu insett dess fördelar. Schuberts visir skall tydligen vara optiskt i klass A, men om det gäller även för pinlock-skiktet är oklart. Berätta gärna ev. erfarenheter med pinlock från din Concept-modell?

Jag köpte visiret med pinlock till min C2'a och det funkar riktigt bra!

/roffe
 

bussmicke

New member
Tack för svaren men den ursprungliga frågan var om någon har monterat ett universal pinlock imvisir på en hjälm som inte har systemet som original?

Min fru kör med Shoie-hjälm med pinlock original och där vet jag redan att det fungerar.

> hallo! jag har satt på ett universal pinlock i min agv hjälm funkar kanon
> det jag tyckte var lite pilligt är när man ska borra hål i visiret men med lite mätning så gick det bra köpte mitt på touring butiken det är med borr lycka till:):)
 
Top