Vad i helvete, vi är rökta alltså...
Nej, förslaget är klart, men inte klubbat, så det går fortfarande att få fullmäktige att säga nej genom att protestera högljutt.
Vad i helvete, vi är rökta alltså...
Nej, förslaget är klart, men inte klubbat, så det går fortfarande att få fullmäktige att säga nej genom att protestera högljutt.
Vi fick instruktioner från en person från SMC om att köra runt Stadshuset på baksidan mot vattnet trots skyltar om att fordonstrafik är förbjuden. Poängen var att vi skulle bullra maximalt. Det hann åka iväg cirka 15 hojjar innan en vakt kom springande och stoppade oss och som dessutom ringde polisen. Det blev väldigt hätskt och smockan hängde i luften. Jag kände då att gränsen var passerad och jag ville inte vara med på dessa premisser så jag drog därifrån. Det kändes inte som särskilt seriöst och dessutom var detta, enligt polisen i alla fall, en olaglig demonstration då inte tillstånd sökts innan.
Det var inte SMC som arrangerade aktionen. Ingen represantant från SMC talade om för någon vad man skulle göra.
Alla känner inte till vem som är vem och vem som är organisatör, kommer det fram en reflexväst med SMC's logga på och någon titel så är det en SMC representant. Den källa jag har har talar om sina intryck från aktionen..
Välkommen till SMC-forumet! (Intressant att du ansträngt dig att skapa en profil för att skriva ett "argt" inlägg.)
Om jag förstår dig riktigt (ganska jobbigt att läsa din felstavade text, med särskrivningar) så är du positiv till att P-avgift för MC införs och att du är starkt kritisk till att motorcyklar långtidparkeras på MC-parkeringar. Detta till följd av att det finns för få parkeringsplatser för MC.
Det bästa är att staden skapar fler parkeringsplatser för motorcyklar och andra fordon som upptar betydligt mindre plats än SUV´ar och andra 4-hjuliga fordon. Men det är inte troligt att så sker och inte heller rimligt inom en snar framtid. Dock ska vi försöka få staden att göra detta - kanske en fråga för de lokala SMC-organisationerna? Osv...
/H