På 2 Hjul-mässan

Swedie

Administrator
Personal
Ser fram emot nya På 2 Hjul-mässan, som i år är i Stockholm!!

Jag har iaf hört att det är många fler utställare den här gången! Det är alltid kul! Man missar väl ändå hälften egentligen :)

Är du på mässan för att köpa ny båge eller leta tillbehör?
 

iceman1975

New member
Yes, skönt att man slipper åka till Gbg iår..
Men det var kul där med..:D

Kollar mest hojar och brudar...:rolleyes:
Sen vet man ju aldrig vad man kommer hem med..:cool:

Edit: Nya hanskar ska jag leta efter..

//Lännström
 
Last edited:
Klämma lite, drägla lite och drömma lite. Ska bli trevligt men jag föredrar att den är i Göteborg. Blir ju lite närmare. Nåväl, där är den ju nästa år så det får väl gå.

Hoppas att jag kommer iväg till 2007 i stockholm. Det är inte riktigt skrivet i sten. Föredrar som sagt att den är i Göteborg.
Petrus
 

Marie

Banned
Ser fram emot nya På 2 Hjul-mässan, som i år är i Stockholm!!

Jag har iaf hört att det är många fler utställare den här gången! Det är alltid kul! Man missar väl ändå hälften egentligen :)

Är du på mässan för att köpa ny båge eller leta tillbehör?

Nja, sådana jippon är inget för mig. Alldeles för mycket folk, och alldeles för mycket utställare för att man skall hinna smälta intrycken.

Dessutom tycker jag att den ligger fel tidsmässigt. Eftersom jag använder hoj till i stort sett all transport känns det lite långt att köra 570 km till Fjollträsk i januari. Så långt norrut är det väl stor risk att det är väldigt kallt? Jag kör inte gärna långt när det är kallare än -10°C
/Marie
 

Lone Wolf

New member
Är på jakt efter ett slip-on eller helsystem,,, kanske man kan finna det för en bra penning där.
Någe snyggt GP.rör borde det finnas där ju....

TYP....
 

ZiP

New member
Nja, sådana jippon är inget för mig. Alldeles för mycket folk, och alldeles för mycket utställare för att man skall hinna smälta intrycken.

Dessutom tycker jag att den ligger fel tidsmässigt. Eftersom jag använder hoj till i stort sett all transport känns det lite långt att köra 570 km till Fjollträsk i januari. Så långt norrut är det väl stor risk att det är väldigt kallt? Jag kör inte gärna långt när det är kallare än -10°C
/Marie

Du borde leta efter en snöskoter:D
 

Titania

New member
Hoppas att få titta närmare på en Garmin Zumo eftersom jag har fått valfri GPS i födelsedagspresent.

/En som alltid lyckas köra vilse och sen inte riktigt vet var den där braiga vägen var. :eek:
 

Mimmi

New member
Mässbesök...

Hej!

För min egen del åker jag aldrig på några dylika tillställningar. Oavsett hur nära det är dit...
Till mc-mässan i Göteborg har jag ca 45 minuters väg. Men jag trivs inte med att gå och trängas med en massa folk, det är trångt och inte minst varmt. Jag har erfarenhet från mässor från min yrkesverksamma tid, då var det en del av arbetet att åka dit så att säga. Men det var lika hemskt var gång, även fastän det var mässor som behandlade sådant som verkligen intresserar/intresserade mig.
 

steFAN

New member
mässa!

Klart man ska ner på mässan!!!Klubben brukar ordna resa så vi mässar på fredag å gör huvudstan osäker ända till på söndag.. På Engelen brukar det träffas många knuttar på "mässlördagkvällen"!!!!:D :D :D
 

Marie

Banned
Klart man ska ner på mässan!!!Klubben brukar ordna resa så vi mässar på fredag å gör huvudstan osäker ända till på söndag.. På Engelen brukar det träffas många knuttar på "mässlördagkvällen"!!!!:D :D :D
Ner?
Jag är impad! Ni är alltså ett helt gäng från er klubb som tar hojarna och kör ned från övre Norrland i bistra januari månad! WOW!
/Marie
 

Jannica

New member
Klart man ska på mässan nu när det är i Sthlm. Sen är det sporthojsfest på lördagen som sig bör, mer information kommer senare.
 

HonkyTonkMan

New member
Jag har aldrig förstått dom som nödvändigtvis ska köpa en massa prylar när dom är på mässa.:confused: På mässa ska man provsitta, snacka, kommentera, fråga, sno åt sej broschyrer och kataloger, tom provköra om tillfälle ges. Sen kan man kontakta sin hoj- eller utrustningsaffär och göra upp en deal om nya hojen eller nytt skinnställ. Kommer jag iväg i vinter så ska jag ha med mej en lista på vilka hojar som är intressanta att torrbryta på. Så får vi se hur många av dem som blir avprickade.

För övrigt anser jag att namnet på mässan börjar bli lite missvisande med alla terränghjulingar och andra fyr- eller sexhjuliga, alternativt bandförsedda fordon som ställs ut. Ska vi verkligen dela mässa med lantbrukstraktorer och skogsmaskiner?:eek:

Det blev kanske lite gnälligare än det var menat, men nu är jag go´ och gla´ igen.;)
 

Sad Glad

New member
Jag åker för att klämma och känna. Och drömma. Och jag vill så gärna gå på mässan i år också, det har ju blivit en vana efter de två senaste åren men fan, det är för drygt att åka ända dit upp. Hojen ställs tyvärr in till helgen så vi får väl se om jag känner annorlunda i januari när abstinensen ligger på topp.

Låter skoj att det är fler utställare, det visar ju att intresset är på topp i alla fall.

T-Petrus! *vinka till*
 
Top