Oskulden 2010

Mathias

Active member
Idag, söndag 28/2, åkte årets mc-oskuld. :D

Alltså första turen för i år är gjord.
5,5 grader och vackert solsken gjorde det hela inte sämre. :rolleyes:

Allt var som när den ställdes i garaget i höstas och allt var en fröjd.
Så nu är den fulltankad och kollad luft i däcken så nu väntar jag bara på nästa tillfälle. :cool:

H

honda cbf 500

Guest
Här i Linköping är det fortfarande snö kvar och det kommer kallt senare i veckan så det lär dröja innan man kan ta första turen för i år. Förra året tog första turen på nyårsdagen.

// Amir

Pledians

New member
Gött, bekräftar min uppfattning om att skåne är den svenska exotiken! :)

Har själv tagit 3 turer iår, dock i snö & minusgrader..

SuperRetard

New member
Norrköping är mer som en stor, grund insjö nu av all smält snö.

Tror inte det blir ens en testtur förrän om 3-4 veckor... :(

TMax500

Member
Gjorde också premiär idag. Våta vägar, +4. En hel del grus på småvägarna, förstås. Först biten från garaget och ut på lokalgatan var svårast (=sämst skottat). Det blev 10 mil. Kändes bra!!

Pathfinder_5555

New member
Igår körde jag runt i en halvtimma med "vinterhojen" :D
Den har stått ute i en snöhög i flera veckor...så den var nog glad att få ett mjukt uppvaknande.
Tog en väldigt lugn halvtimmas tur i/nära centrum stan bland grus & bilister utan blinkers. :rolleyes:

Idag körde jag den till varmgaraget den andra totten står i, det förutspås ju minusgrader (gött när smältvattnet fryser...eller inte *s) & storm...
Men snart kommer det nog att stabilisera sig över 0....då minsann skall det ut o köras igen :D

McMicke

New member
Måste ärligt säga att jag älskar ert engagemang till hojandet :D själv vill jag ha lite knoppar på träden, över 6 grader under större delen av dygnet för att börja funderar på å ta ut min, men jag e nog kräsen av natur också antar jag ;) Men nog längtar man nu alltid...

ClaesVaradero

New member
Har nog inte varit något längre vinteruppehåll.
Storbrunte har fått vila i princip från i julas, det har varit så kallt.
Men nu rullar vi dagligen igen sedan någon vecka tillbaka.
På väg till jobbet imorse så var det nog året halaste dag, fick ett ordentligt bakljulssläpp :eek: så då fick man dra in hornen som börjat växa.
Nu är det bara roligt mensnart blir det även njutbart....vänta bara :)

Lejonell

New member
Till alla motorcykle lovers där ute: Fredag 12/3 tog jag årets första tur, visserligen bara till jobbet men vilken känsla. vintersömnen är nu över.

Efter att ha bytt lameller, luftat koppling och bromsar samt bytt olja och filter var det dags. men det var halt på vägen hem så det blir nog att vänta lite till

Ghost79

New member
Lucky basterds!

Jag planerar att ta en sväng innan månaden är slut, men här har vi ganska mycket is, grus och -grader på nätterna fortfarande.
Vägarna är fulla med smältvatten.

Våren är på väg med stormsteg =)

britt-mari

New member
Jag har varit ute några rundor tidigare, men igår körde jag till och från jobb (7mil totalt) för första gången i år! Förra året började jag jobbpendla v. 12; vi får väl se om vädret håller sig i skinnet!

DearHunter

New member
Sådär!

Nu har man varit ute på årets första tur. Vem kunde tro det för 2-3 dagar sedan att det skulle bli av??
Det bidde ca 14 mil, inkl moms, i det vackra vårvädret. Mycket tjälskador tyvärr...

Nu är det dags för våfflor......;)

HPG

New member
Suckar av avund... hoppas kunna ta ut hojen nästa vecka, lagom till påsk. Beror på lite hur vädret ser ut.