Emo
Moderator
Tänkte checka av någon har erfarenhet av Mc-Shopen i Sollentuna?
Min kompis Björn köpte en sprillans Piaggio MP3 Scooter våren 2011 hos Mc-shopen.
Han hakade på oss "två-hjulingar" hela sommaren och körde 1500 mil med sin maskin. Service utfördes på märkesverkstad.
I slutet av april 2012 ville inte hojen gå som den skulle. Eftersom det var garanti kvar så kontaktades Mc-shopen, svaret blev "vi har tid på tisdag nästa vecka". Min kompis blev jätteglad och körde ner hojen på släpvagn.
Idag - den 6 december - har han fortfarande inte fått sin hoj!
Min vän har kontaktat Mc-shopen flera gånger via telefon, de svarar inte. De har inte svarat på hans mail heller. Efter mycket påtryckningar så svarade de äntligen i augusti att "Vi trodde att det var något enkelt fel
som vi kunde gå emellan med och åtgärda. Men så var det inte"
Den 23 augusti skriver de:
"Hejsan har jagat grossisten. Italien har haft semester under augusti månad.
Öppnade i går onsdag. Börjar leverera ut delar som ska komma i börrjan av
veckan. Där Björns delar ska vara med. När delarna har kommit så sätter
vi igång med arbetet omgående för att få den klar"
Den 18 september skriver de:
"delar har kommit till fabriken och skulle skickas
till sverige snarast"
Idag har Björn fortfarande inte fått hojen, eller fått kontakt med Mc-Shopen. Björn skickade ett krav till Mc-shopen där han skrev att eftersom en hel säsong har gått till spillo så vill han ha ekonomisk ersättning för det, alternativt så ska köpet gå tillbaka. Han fick något nonsens som svar typ "vi återköper inte fordon som kunder har kört sönder"... Suck
Björn har även gjort en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, då man kan följa ärendet på nätet så kan han se att Mc-shopen inte har svarat på ARN:s brev ens.
Vad fasen tar man sig till i ett sånt här ärende??
Emo
Min kompis Björn köpte en sprillans Piaggio MP3 Scooter våren 2011 hos Mc-shopen.
Han hakade på oss "två-hjulingar" hela sommaren och körde 1500 mil med sin maskin. Service utfördes på märkesverkstad.
I slutet av april 2012 ville inte hojen gå som den skulle. Eftersom det var garanti kvar så kontaktades Mc-shopen, svaret blev "vi har tid på tisdag nästa vecka". Min kompis blev jätteglad och körde ner hojen på släpvagn.
Idag - den 6 december - har han fortfarande inte fått sin hoj!
Min vän har kontaktat Mc-shopen flera gånger via telefon, de svarar inte. De har inte svarat på hans mail heller. Efter mycket påtryckningar så svarade de äntligen i augusti att "Vi trodde att det var något enkelt fel
som vi kunde gå emellan med och åtgärda. Men så var det inte"
Den 23 augusti skriver de:
"Hejsan har jagat grossisten. Italien har haft semester under augusti månad.
Öppnade i går onsdag. Börjar leverera ut delar som ska komma i börrjan av
veckan. Där Björns delar ska vara med. När delarna har kommit så sätter
vi igång med arbetet omgående för att få den klar"
Den 18 september skriver de:
"delar har kommit till fabriken och skulle skickas
till sverige snarast"
Idag har Björn fortfarande inte fått hojen, eller fått kontakt med Mc-Shopen. Björn skickade ett krav till Mc-shopen där han skrev att eftersom en hel säsong har gått till spillo så vill han ha ekonomisk ersättning för det, alternativt så ska köpet gå tillbaka. Han fick något nonsens som svar typ "vi återköper inte fordon som kunder har kört sönder"... Suck
Björn har även gjort en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, då man kan följa ärendet på nätet så kan han se att Mc-shopen inte har svarat på ARN:s brev ens.
Vad fasen tar man sig till i ett sånt här ärende??
Emo