Offroad, vilken?

Jonkko

New member
En komppis säljer en riktig raritet.
En ÄKTA Caponord Rallye.
Gjordes inte många av dom,så där skulle du ha en fin hoj med alla originaldelar som tex innerväskorna mm.
 

Krokmark

New member
Kollade nyss på en riktigt bra Youtube - film om V-Strom DL1000 och inte blev man mindre sugen.
Såfort jag har tid så ska jag släpa mig till närmsta Suzuki - handlare och testköra.
Har kommit fram till att jag vill ha "gamla" modellen, mycket snyggare.
Har alla växelindikator eller är det bara nya modeller?
 

Hojkul!

New member
Mmm så är det :)
Jag kör en Dl1000 -07 och den visar inte vilken växel som används, förutom 6:e, då visas det O/D (over drive) i displayen.
Vet inte var du bor, men om du finns i närheten av Sthlm så kan du testköra min - inget problem.
 

Hampe

Skriver massor!
En komppis säljer en riktig raritet.
En ÄKTA Caponord Rallye.
Gjordes inte många av dom,så där skulle du ha en fin hoj med alla originaldelar som tex innerväskorna mm.

En Rally Raid alltså?

View attachment 7179

Eller finns det en värre Rally-Rally Raid ute som jag inte vet om...?

Trevlig hoj - står på min bucket list över hojar jag har kvar att äga.
Min bror har redan testat den...



http://forum.svmc.se/showthread.php...v-Aprilia-Capo-Nord-Rally-Raid&highlight=raid



Hampe
 

Krokmark

New member
Mmm så är det :)
Jag kör en Dl1000 -07 och den visar inte vilken växel som används, förutom 6:e, då visas det O/D (over drive) i displayen.
Vet inte var du bor, men om du finns i närheten av Sthlm så kan du testköra min - inget problem.
Verkar vara något som finns på den nya modellen.
Tråkigt, då tom min gamla Suzuki från 84 har växelindikator.
Men det är väl ingen större operation att sätta dit.

Tack för erbjudandet men jag bor i Kronobergs län så det är en bit till hufvudstaden...

Finns det någon V-Strom-ägare i Kronoberg som kan tänka sig visa upp sin pärla så hojta till.
 

Jonkko

New member
En Rally Raid alltså?

View attachment 7179

Eller finns det en värre Rally-Rally Raid ute som jag inte vet om...?

Trevlig hoj - står på min bucket list över hojar jag har kvar att äga.
Min bror har redan testat den...



http://forum.svmc.se/showthread.php...v-Aprilia-Capo-Nord-Rally-Raid&highlight=raid



Hampe

Exakt en som på bilden.
Jag har bilder och information om hojen om du vill ha?
Lossnar dessutom (i mitt tycke) billigt för han vill byta till lättare hoj.
 

BrooklynS

Member
Skall du regelmässigt köra i gyttja? Om du pratar Varadero så är det snarare en landsvägshoj med mer upprätt körställning. Liksom de flesta vanliga landsvägshojar går det utmärkt att köra både grus- och skogsväg så länge man tar det lugnt och anpassar hastigheten till framförallt däcken.
Vill du ha enkel konstruktion så gäller BMW boxer...
 

Krokmark

New member
Nej det är grusväg och bättre skogsvägar, ingen direkt skogskörning.
Lutar kraftigt åt en Suzuki DL1000 för tillfället, även BMW med boxer är intressant.

Ska jag köra skog så skaffar jag en enduro...
 
Top