För ungefär ett år sedan var jag i ungefär samma sits som du - jag var då 63 år och hade inte kört sedan jag var 25 - 30. Bestämde mig för att inte välja ett tungt åbäke och att det inte skulle vara alltför många hästkrafter. Dessutom ville jag ha en hoj som såg ut ungefär som min ungdoms motorcyklar. Dvs, classic look. Det blev en Suzuki TU250X - 250 kubik och 20 hästar. Vikt ca 140 kg. Lätthanterlig även för en nybörjare men tillräckligt pigg för att skoja lite med. Har inte ångrat köpet en sekund.
Nu har jag kört hojen i drygt ett år och har inte en tanke på att "byta upp mig" till något större. De senaste årens kubikinflation är inget som attraherar mig. Tycker inte att körglädjen ökar i samma takt som motorstorlek och vikt.
Välj alltså en hoj som är lätthanterlig.
Vill du ha en sprillans ny hoj så har Royal Enfield några trevliga modeller till modesta priser.
/Alar
Nu har jag kört hojen i drygt ett år och har inte en tanke på att "byta upp mig" till något större. De senaste årens kubikinflation är inget som attraherar mig. Tycker inte att körglädjen ökar i samma takt som motorstorlek och vikt.
Välj alltså en hoj som är lätthanterlig.
Vill du ha en sprillans ny hoj så har Royal Enfield några trevliga modeller till modesta priser.
/Alar