Triumph int
New member
Orginal "CBX"
Frexten, ang klassiska hojar och själar: Var ute och provkörde en CB500s för några veckor sedan. Modellen var hyffsat modern och i utmärkt skick. Den hade förvisso samma kubik och antal kolvar som min CX, men den var betydligt lättare, rappare, effektstarkare, bättre bromsar osv. Men när provkörningen var över hade jag ingen som helst motvilja till att lämna tillbaka den. Det var skönt att åter igen sätta mig på CX:en. Trotts att den på pappret är sämre på det mesta så hade den något som CB:n inte hade, nämligen själ och karaktär (för mig personligen, bör tilläggas). Och dessa emotionella faktorer har visat sig vara mer betydelsefulla än de rationella (tekniska).
Frexten, ang klassiska hojar och själar: Var ute och provkörde en CB500s för några veckor sedan. Modellen var hyffsat modern och i utmärkt skick. Den hade förvisso samma kubik och antal kolvar som min CX, men den var betydligt lättare, rappare, effektstarkare, bättre bromsar osv. Men när provkörningen var över hade jag ingen som helst motvilja till att lämna tillbaka den. Det var skönt att åter igen sätta mig på CX:en. Trotts att den på pappret är sämre på det mesta så hade den något som CB:n inte hade, nämligen själ och karaktär (för mig personligen, bör tilläggas). Och dessa emotionella faktorer har visat sig vara mer betydelsefulla än de rationella (tekniska).
En pärla från 82!Vad har Du för årsmodell och utförande?
En pärla från 82!
Härligt.
Jag ser att den är passande Chilepepparröd
Min är en 82:a oxå men uttagen 83. €-sportmodellen med enkelsving och ställbart tryck i fjädringen. Huj va det går.....
Synd att Honda inte vill tillverka en ny modern Africa twin.
Ingen 300 kilos gruswannabe utan en värdig konkurrent till KTM 990 adventure.
Jag har Honda CB750 F2 -78.
Jag kände igen framgaffeln på CX500 och enkelkolvs oken,
också kända som BSA-bromsar (går inte att låsa ).
Har du fixat fjädringen nånting?
Den går att med små medel få den att bli bättre.