Nya modeller från Honda

HPG

New member
Sorry om rubriken är en aning missvisande men ... är det någon som vet om Honda inte avslöjat alla sina modeller för 2010 ännu? Låter ju inte så troligt, tycker jag. Jag har sett nyheter på nätet om en 2010'a av CB1300 men jag hittar fan inte något på Hondas webbplats - jo, jag hittade påden japanska men inte någon annanstans. Kan det vara så att den bara är släppt i Japan då?

Innan jag köpte min Mean Streak så sneglade jag läääänge på Honda CB1300 och vet än idag inte om jag valde rätt... velig, jodå.

Här är en bild som enligt uppgift skall vara CB1300 från 2009:
HondaCB1300.jpg


...och 2010:
38232898.jpg


Äsch... nu drägglade jag ner tangentbordet igen! ;)
 
H

honda cbf 500

Guest
Jag är själv lite nyfiken på cb 1300 och sist sa handlaren till mig att den blir för dyr för Sverige pga valutakursen men jag tror åtminstone att vid den tiden så fanns den åtminstone med på hondas hemsida.

Vore kul om honda släppte lite moderna retromodeller av cb 500 four eller cb 750 four:D

Jag ser gärna att en landsvägs twin dyker upp med kardan och hondas automatlåda.

Förlåt TS, för att jag spårar ur tråden :rolleyes::p;)

// Amir

Det är ju just det som är problemet, att modellen jag frågade om inte finns med där... :rolleyes:
 

HPG

New member
Jag är själv lite nyfiken på cb 1300 och sist sa handlaren till mig att den blir för dyr för Sverige pga valutakursen men jag tror åtminstone att vid den tiden så fanns den åtminstone med på hondas hemsida.

Vore kul om honda släppte lite moderna retromodeller av cb 500 four eller cb 750 four:D

Jag ser gärna att en landsvägs twin dyker upp med kardan och hondas automatlåda.

Förlåt TS, för att jag spårar ur tråden :rolleyes::p;)

// Amir

För min del är det inget problem, det handlar ju fortfarande om Hondamodeller. :D
 

DearHunter

New member
Måste hålla med om att retro är känsla.
Snart kommer väl en CX i 1100 kubik och insprutning... :)

Jag märker av att intresset för min gamla hoj finns där. Det kommer fram folk och frågar var man får tag på sådana hojar.. eehhh...blocket? :p
Så en marknad för retro hojar finns där...
 
H

honda cbf 500

Guest
För min del får det gärna dyka upp replicor av cx 500 c, honda cm 400 t, honda ft 500, cbx 1000, cbx 600 e, cb 400 N :)

Gammal design med uppgraderad teknik:rolleyes::D:cool::p är vad jag väntar på :)

// Amir

Måste hålla med om att retro är känsla.
Snart kommer väl en CX i 1100 kubik och insprutning... :)

Jag märker av att intresset för min gamla hoj finns där. Det kommer fram folk och frågar var man får tag på sådana hojar.. eehhh...blocket? :p
Så en marknad för retro hojar finns där...
 
Last edited:

HPG

New member
Oh mama, den där minns jag från när man gick på högstadiet - innan man fått kortet för lätt MC, köpte Bike-katalogen och satt och drägglade över alla "tungviktarna" ... som man ändå inte skulle få tillgång till förrän om tre år så där! :)
 

V Saarela

New member
Jag gillar ju retrohojar också, men då ska dom byggas i modern tappning.

Ultimata och världens vacraste motr är ju CBX:ens sexa. Dom förstörde den när dom krängde på en kåpa på hojen senare.

Av detta.......
CBX1000_80(2).jpg



Skulle det väl kunna bli nåt i den här stilen......
CBX1000.jpg
 

Pledians

New member
Jag gillar ju retrohojar också, men då ska dom byggas i modern tappning.

Ultimata och världens vacraste motr är ju CBX:ens sexa. Dom förstörde den när dom krängde på en kåpa på hojen senare.

Av detta:
...

Skulle det väl kunna bli nåt i den här stilen:
...
Och om man lägger ihop dessa får man detta!!
attachment.php

En dubbel-cbx, helt enkelt :)

Dear hunter: Även jag har märkt att en klassisk hoj verkar väcka ett speciellt sorts intresse. Trots att min cx är ganska nergången till det yttre har folk bara sagt positiva saker om den!
 

DearHunter

New member
Dear hunter: Även jag har märkt att en klassisk hoj verkar väcka ett speciellt sorts intresse. Trots att min cx är ganska nergången till det yttre har folk bara sagt positiva saker om den!

Den är ju originell och har därför en viss själ.... perfekt som pendlarhoj och arbetshäst. De här hojarna har ALLA råd med. Dessutom så gör jag all service själv.

Visst, moderna hojar har bättre prestanda per kubik. Framförallt så har de ABS.

Tur att det finns en hoj åt var och en av oss, allt efter tycke och smak. Eller hur? ;)
 

Pledians

New member
Frexten, ang klassiska hojar och själar: Var ute och provkörde en CB500s för några veckor sedan. Modellen var hyffsat modern och i utmärkt skick. Den hade förvisso samma kubik och antal kolvar som min CX, men den var betydligt lättare, rappare, effektstarkare, bättre bromsar osv. Men när provkörningen var över hade jag ingen som helst motvilja till att lämna tillbaka den. Det var skönt att åter igen sätta mig på CX:en. Trotts att den på pappret är sämre på det mesta så hade den något som CB:n inte hade, nämligen själ och karaktär (för mig personligen, bör tilläggas). Och dessa emotionella faktorer har visat sig vara mer betydelsefulla än de rationella (tekniska).
 
Top