Nya instruktörer

compier

New member
PHP:
Hej och välkommen till Hajk idag ska vi prata om isar men inte om vilka isar som hälst utan nya AI:sar
Kanon jobbat Anders Johansson ;):p
 

#46

New member
Hahaha, den var bra.
Tack Björn och Roffe

Ja den där Bjorn är allt flink i fingrarna:rolleyes:
Framför allt på min hoj när den inte ville starta!! Tack Bjorn:D

Men ett stort grattis till Anders!!!

Blir finfint att få jobba med dig på Molanda snart:):):)

Per
 

HighfidelitY

New member
Tycker du borde lära dig hela texten så kan du sjunga igen på nästa möte! ;)

Det var en kyckling som hette Gullefjun, han skulle ge sig ut på promenad.
Och solen lyste och gräset lockade och hela världen var så hjärtans glad.
Det fanns ett hål uti hönsgårns nät, där genom trippade med lätta fjät,
den lilla Gullefjun, med mjuka silkesdun och alla hönsen sa: Ka-ka, ka-ka!
När Gullfjun kommit en bit på vägen, då mötte han en svart och gammal katt.
Men Gullfjun trodde inte han var farlig, så han blev inte rädd ett enda skvatt.
Men katten slickade bums sin nos, han tänkte nog av Gullfjun göra mos.
Den lilla Gullefjun, med mjuka silkesdun. Och alla hönsen sa: Ka-ka, ka-ka!
Men plötsligt hörde Gullfjun nån som skällde och det kom rusande en väldig hund.
Då tyckte katten det var bäst att springa och så försvann han på en halv sekund.
“O, kära hund” sa lilla kycklingen, “du räddat mig, du kan få bli min vän.”
“Tack lilla Gullefjun, med mjuka silkesdun.” Och alla hönsen sa: Ka-ka, ka-ka!

Grattis!!
 

Gunsan

New member
Grattis Anders

Vi vet vad vi kan vänta den dagen Jocke tar sig igenom nålsögat... mycket sång o kanske musik :D
 

druid

New member
Den melodin går inte att sjunga.
Jag hade planer att kuppa och köra 'I dag är jag stark' men konstaterade
att jag inte kunde den heller förutom refrängen :(
 

@nderz

New member
Grattis Anders!!!
Bra jobbat!! :D

Gullefjun??!!:eek:

Att sjunga Gullefjun på kvällens instruktörsmöte när examinationen är klar är invigningsritualen, men eftersom jag bara kunde 1a raden så blev mitt framförande kort, tror inte någon skulle velat höra mer heller
 

Syster-Tysk

New member
Du har en bra sångröst, men vågar inte lita på den

Vad man måste göra är att börja låten med rätt ingångsfart, när man sen når slutet på första text raden, vad jag kallar Apex, så gäller det att man ser längre fram in i låten och ger gas in mot andra textraden.

Det gäller här att man litar på fästet och att man har publiken i sitt grepp!

Man fortsätter så genom hela låten och väljer sen om man vill avsluta lite snyggt genom att gå ut i depå, eller så börjar man om från början och ökar farten succesivt!

Om man helt glömmer texten och krashar så kommer två instruktörer stanna och hjälpa sångaren att komma igång!

Är det ett hopplöst fall kommer TL tillkalla en sångpedagog! De brukar vara där inom 5-6 minuter.
/J
 

Hinkas

New member
Vad man måste göra är att börja låten med rätt ingångsfart, när man sen når slutet på första text raden, vad jag kallar Apex, så gäller det att man ser längre fram in i låten och ger gas in mot andra textraden.

Det gäller här att man litar på fästet och att man har publiken i sitt grepp!

Man fortsätter så genom hela låten och väljer sen om man vill avsluta lite snyggt genom att gå ut i depå, eller så börjar man om från början och ökar farten succesivt!

Om man helt glömmer texten och krashar så kommer två instruktörer stanna och hjälpa sångaren att komma igång!

Är det ett hopplöst fall kommer TL tillkalla en sångpedagog! De brukar vara där inom 5-6 minuter.
/J

Du menar väl ändå falsett? :D
 

lime

Skriver inte
Att sjunga Gullefjun på kvällens instruktörsmöte när examinationen är klar är invigningsritualen, men eftersom jag bara kunde 1a raden så blev mitt framförande kort, tror inte någon skulle velat höra mer heller

Har inte alla TL texten med sig?? :D
 
Top