Ny medlem och ny på forumet

Katarina

Helt okej
Hej alla på forumet,
tänkte jag kan väl presentera mig och kanske berätta litegrann om mig. :)
Jag heter Katarina men kallas Nina, är 40+, gift och har barn, äger en muskelbil förutom en MINI Cooper S med kompressor, bor inom 08-området och är rookie på MC. Ja, jag har länge funderat men aldrig kommit till skott att ta MC-kort men så i höstas tänkte jag att när jag ändå tog C-kortet i våras så kan jag väl lika gärna fortsätta med nästa bokstav på lappen — A.
Sagt och gjort, i december blev jag ägare till en härligt rödmetallic liten och nätt Honda Shadow 600 att börja med. Jag föll som en fura för den, för dess mera fyrkantiga packväskor och inte några sladdriga handväskor som dinglar där bak, dess kromade gangsterkeps på lyset med mera. Jag gillar den här hojen och jag lär nog nöta på den ett bra tag framöver. :D

Jag fungerar också bäst under högre tempo så teoripaketet avverkade jag snabbt och effektivt på fyra dagar. Den femte dagen befann jag mig på Vägverket inne i sta'n och gjorde Kunskapsprovet och klarade även den biffen. Precis mina takter det där! Nu är det bara övningar och uppkörningen kvar. När jag grejat körkortet ska jag ta ut Hondan, tills dess putsar jag på den och ska bland annat installera en kontakt så jag slipper ta ur batteriet för laddning, bara att plugga i och ladda på plats istället. :)

Ha en bra dag. :)
 

Lucky Luke

Moderator
Hej och väkommen hit!

Jag är nästan säker på att det var du och jag som pratade en del på torsdagen i SMC montern? På mässan alltså.
 

Katarina

Helt okej
Det är nog mycket möjligt, jag var där första dagen vid öppningsdags och hade vit skjorta och ett par flätor och nu när jag ser din pseudonym och visualiserar ditt ansikte så verkar det stämma ganska bra ihop (jag minns inte om du sa ditt namn). ;)
 

Katarina

Helt okej
Oj, man skulle få meddelande när nån postar, det vore bra. Såg inte att nån svarat förrän i dag (9 april).
Nej, jag satt inte hela dagen, jag satt ca 1,5 timme åt gången. Jag avverkade prov efter prov och alla blev godkända direkt, därför gick det fort att få dom avklarade vilka tog ca 15 min per prov att göra. På 1,5 timme hinner med en hel del prov om det flyter så bra som en kvart per prov. De få frågor jag svarat fel på kom sist men då har jag ju haft snarlika frågor fast omformulerade så jag kunde svaret ändå. :)
På tekniska frågor använde jag mig av uteslutningsmetoden och fick godkänt på den biten direkt utan att ha öppnat boken. :D

Just nu övar jag MC, det går ganska bra och bättre än jag trodde från början. :)
Men i dag (Annandag Påsk) kom ju vintern tillbaka :eek: och i morgon har jag en dubbellektion och trafikskolan är stängd i dag så jag kan inte avboka tiden heller. Det blir väl till att öva ändå trots vädret, det är ju mest krypkörningar och starter i uppförsbacke (med handbroms för att göra det lite knepigare!), lite serpentinkörningar och fler krypkörningar runt koner. Målet är att stå still nån sekund utan att sätta ner en fot. :D
 
Last edited:

Lucky Luke

Moderator
Oj, man skulle få meddelande när nån postar, det vore bra. Såg inte att nån svarat förrän i dag (9 april).

Det kan du få.:)

Klicka på: Ämnesverktyg/Forumverktyg sedan på: Prenumerera på det här ämnet/Forumet.
Efter det kan du välja om du vill ha ett E-postmeddelande eller ej.
Väljer du att ej få E-postmeddelande så kan man ändå klicka på Kontrollpanelen när man har loggat in.
Då kommer prenumererade ämnen upp, samt att det står om det är nya inlägg.
 

Katarina

Helt okej
Tack! Det visste jag inte, då ska jag genast ändra det så jag får veta om nån postat nåt. Kan vara bra. :)
 
Top