NY HÄR: bekräftelse o gruskurser i Sthlm?

MORR

New member
Det är faktiskt ingen politik alls inblandad.
Kurserna genomförs på militärt övningsområde och där råder särskilda regler som vi måste följa.

För att få nyttja området i Kungsängen måste vi antingen betala för en grundlig besiktning av området både före och efter kurs, samt deponera en större summa pengar som säkerhet för betalning av eventuella skador som vi kan orsaka.

Eller så ser vi till att samtliga människor som kommer att uppehålla sig på området i samband med kursen har dokumenterad anknytning till det militära. Medlemskap i FMCK är det enklaste sättet att lösa problemet. Eftersom FMCK dessutom är huvudarrangör för kursen så är detta egentligen i allra högsta grad ett rimligt krav från FMCK's sida.

För de 400 kronorna får man alltså ett medlemskap i FMCK. De som redan är medlemmar i FMCK får tillbaka 400 kronor av anmälningsavgiften under förutsättning att man både talar om detta vid kursanmälan och att man visar upp FMCK-medlemskortet vid inskrivningen.

Vi som planerar kurserna hoppas att dom fortfarande skall uppfattas som mycket prisvärda. :)

Okidoki ... så om jag är intresserad av att köra grus måste jag vara med i FMCK helt enkelt. Finns det ingen sida där FMCK berättar om medlemskapet?

Paxba

/Tompa :)
 

MORR

New member
För de 400 kronorna får man alltså ett medlemskap i FMCK. De som redan är medlemmar i FMCK får tillbaka 400 kronor av anmälningsavgiften under förutsättning att man både talar om detta vid kursanmälan och att man visar upp FMCK-medlemskortet vid inskrivningen.

Vi som planerar kurserna hoppas att dom fortfarande skall uppfattas som mycket prisvärda. :)

Jag tvivlar inte på att de är prisvärda ;)

Här är FMCK´s hemsida: http://www.fmck.se/
 

bength

New member
Är nu anmäld - men finns det en vägbeskrivning

Skulle bara vilja vet hur man åker till gruskursen i Kungsängen?
Någon som har en vägbeskrivning tillgänglig?

-- Bengt
 

SvenneC

New member
Skulle bara vilja vet hur man åker till gruskursen i Kungsängen?
Någon som har en vägbeskrivning tillgänglig?

-- Bengt

Hej Bength,

Du kommer att få ett e-postmeddelande med både vägbeskrivning och all övrig information som du behöver ungefär en vecka före kursen.

Eftersom kursen körs på Svea Livgardes område i Kungsängen så är det tyvärr inte heller möjligt att bekanta sig med området före kursen.

/Svenne C
 

Explorer

New member
... och hur går det till med betalningen? Jag trodde att jag skulle få en faktura från SMC, men än har jag inte sett till någon.
 

SvenneC

New member
Finns det platser kvar på avancerad gruskurs den 7/6 måntro?

m.vh
Hans

Det finns gott om platser kvar till alla SMC Stockholms gruskurser.
Om det strular med bokningen tycker jag att du skall ringa till kansliet och be dom hjälpa dig genom problemen.
 

swischmc

New member
Vägbeskrivning till Kungsängen

Hallå!

Efter en sen anmälan väntar jag nu med spänning på att få en vägbeskrivning och annan info inför kursen. Står här i ett meddelande att det ska komma ca en vecka före kursstart, men det är på fredag..., dvs fyra dagar. Okej, det är ca en vecka, men jag är nyfiken av naturen! :)

Så, var och hur, och sängkläder?? :D
 

MORR

New member
Hallå!

Efter en sen anmälan väntar jag nu med spänning på att få en vägbeskrivning och annan info inför kursen. Står här i ett meddelande att det ska komma ca en vecka före kursstart, men det är på fredag..., dvs fyra dagar. Okej, det är ca en vecka, men jag är nyfiken av naturen! :)

Så, var och hur, och sängkläder?? :D

Jag fick per mail för några dagar sedan ...... :rolleyes:
 
Top