Ny aktör för besiktning

BMW R90s

New member
Varför betala 300kr när bilprovningen tar 260?
Jag tycker det luktar smygreklam att SMC skriver om dessa nya aktörer.
Ska ni inte på hemsidan också i artiklar skriva att Bosses fulmek
är en bra och säker mc-handlare?
 

Bengt Allevad

New member
SMC tror nog, att du själv har förmågan att välja vilket bilprovningsbolag du vill anlita, så de tar risken att informera om marknaden.
 

lime

Skriver inte
Varför betala 300kr när bilprovningen tar 260?
Jag tycker det luktar smygreklam att SMC skriver om dessa nya aktörer.
Ska ni inte på hemsidan också i artiklar skriva att Bosses fulmek
är en bra och säker mc-handlare?

Varför? Några orsaker kan vara att det ligger bra till, t.ex. på väg till jobbet. De kan vara så att de har tider som passar. Det finns en massa bra orsaker till att betala 40 kr (alltså en stor latte på laktosfri mjölk).

Det ÄR intressant att man avreglerar bilprovningen. Att kalla en notis om detta för smygreklam... ja jäklar.
 

SuperRetard

New member
TS är nog lite ute och cyklar nu. Ska SMC inte informera om ny säkerhetsutrustning heller, om denna kommer från ett privat företag och inte en statlig institution?
 

phastas

New member
MC-Folket ska endast testa den hojen som är billigast i framtiden! Misstänker att de journalister som fixar ihop reportage i MC-Folket är köpta då det ofta testar märken och modeller som kostar mer än den billigaste! Endast utrustning från Lidl ska dom ha med, ve om jag ser en journalist till i en Shoei kruka!!
Det är bedrägeri och mutor i stor skala det här! Upp till kamp bröder och systrar! Hela SMC ska ställas upp mot väggen så fort revolutionen kommer!!1!

:rolleyes:
 

BMW R90s

New member
Återkom gärna med kommentarer när ni får betala
700:- för en bes.
Se hur det fungerar i Finland
 

bivius

New member
Återkom gärna med kommentarer när ni får betala
700:- för en bes.
Se hur det fungerar i Finland

Vad har det att göra med ditt ursprungliga inlägg???
Som ju kritiserade att SMC informerade om att det finns ytterligare en aktör.
Mycket märklig argumentation.:confused:
 

Tyrannosaurus

New member
Det ÄR intressant att man avreglerar bilprovningen.
Ja "intressant" är väl det mest positiva omdömet man kan ge detta fenomen (avregleringshysterin). Det skulle inte förvåna mig om det blir som med den avreglerade elmarknaden d.v.s. priserna drar iväg skyhögt och man sen skyller på spotmarknaden eller vad det heter eftersom man vill sälja sin el till högstbjudande.

Missförstå mig rätt. Jag är FÖR fri marknad, men inte till vilket pris som helst och inte på samhällsviktiga områden som alla MÅSTE ha eller tvingas till enligt myndigheterna. I så fall kanske man skulle avreglera riksdagen och skatteverket också :p

Återkom gärna med kommentarer när ni får betala 700:- för en bes.
Se hur det fungerar i Finland
Om besiktningskostnaden ökar med 17:- / mån så känns det helt ok om servicegraden ökar.
Det där låter lite som Radiotjänsts reklam att det kostar "bara" si och så mycket/dag (nästan gratis) och inte mer än en dagstidning eller vad man nu jämför med.
Åså deras löjliga reklam: "Tack! För att du betalar din TV-licens" som följs av en bedjande röst "du har väl inte glömt att..."
Men dom glömmer meningen efter: "För annars @£½!"#%$£$ skickar vi kronofogden, polis, åklagare och domare på dig som sätter dig i en 2x2 metersbur på vatten och bröd. Men TACK för att du betalar hehe gnid-gnid".

Är det inte ganska fantastiskt? Sverige är nog den enda landet där folket tvingas betala för statspropaganda. Inte ens i Sovjetunionen var det så, utan där var propagandan helt gratis.

Ber om ursäkt att jag kom lite ifrån ämnet, men det hänger faktiskt ihop. Man tvingar på folket något som folket inte vill ha och som man sedan avreglerar så att företag (kan nog ofta vara samma aktörer som driver på för avreglering - Lobbygrupper har ni väl hört talas om, de som våra "folkvalda" politiker ofta lyssnar mer till än folket) kan tjäna grova pengar på folket. Ta t.ex. alla dessa parkeringsbolag som mer än gärna skriver ut böter. Ja vadå, det är ju deras inkomstkälla och vinstmaskin.
 
Last edited:
Top