Nu kommer det en 250cc version av CBR!

DearHunter

New member
Helt klart ett bra alternativ OM den blir billig att äga, dvs låga drifts- och försäkringskostnader. Men i litersmekkat Sverige så är det ju tveksamt då alla behöver 150 hk, kalaskula, och 350 kg maskiner för att färdas på 70 vägarna...:D ;)

Vem vet. Blir den tillräckligt billig och praktisk så får vi kanske fler hojåkare som har råd med pungvibrator. Man behöver inte mycket mer för att ta sig till och från jobbet och ha det roligt samtidigt. :)
 
H

honda cbf 500

Guest
jag håller med. Vore kul om det dök upp landsvägshojar,offroad och customhojar i mindre format också.

//Amir
 

CB_Tobbe

New member
Tyvärr samma problem som ninja 250. Hojarna är anpassade till marknader där 250 cc är en gräns för instegshojar eller försäkrings- skattegräns. I Europa hade en 400 cc hoj på c:a 45 hk passat betydligt bättre eftersom alla under 24 år tvingas att börja med begränsat kort A2 (max 35 Kw) fr.o.m 2013. Samtidigt krävs det en hoj på minst 400 cc vid förarprovet för begränsat kort. Marknaden kommer sannolikt att växa kraftigt för mellan klasshojar. Med dom nya reglerna så får man endast strypa hojar med max 70 kw till mellanklass, vilket gör det omöjligt att strypa en r 6 eller cbr 600 rr.
 
Last edited:

V Saarela

New member
Jag fick ståpäls direkt, lika mycket som när kawas 250 kom.
Gissar att denna blir lite mer sofistikerad än Ninjan(instrumentvärlden på den kändes om att sitta på en gammal zzr1100)
Docks så oroar ju prislappen när man ser bromsar som C-ABS?(samma som cbr1000/cbr600)
 

DearHunter

New member
Jag fick ståpäls direkt, lika mycket som när kawas 250 kom.
Gissar att denna blir lite mer sofistikerad än Ninjan(instrumentvärlden på den kändes om att sitta på en gammal zzr1100)
Docks så oroar ju prislappen när man ser bromsar som C-ABS?(samma som cbr1000/cbr600)

Ninjan kostar i London ca 4000 Pund.. vilket är ca 45000 SEK...Undrar vad den kommer att kosta när generalagenten och staten har lagt på alla blåögda-Svensson avgifter inkl luft- och blodtryck... :mad:
 

V Saarela

New member
Ninjan kostar i London ca 4000 Pund.. vilket är ca 45000 SEK...Undrar vad den kommer att kosta när generalagenten och staten har lagt på alla blåögda-Svensson avgifter inkl luft- och blodtryck... :mad:

Om den kostar 59.900 så tror jag den kan klara sig, men med tanke på Kalle Anka kronan gentemot Yennen, så misstänker jag att den med C-ABS bromsarna hamnar på en tia till=kört?

Men vadå....den är ju faktiskt vacker också(i VFR anda). Kikade lite på bilder o videos nyss. http://www.bike.se/content/4266/

Personligen tror jag att vi centraleuropias vi också, dvs vi kommer att inom närmaste tiden kika mer och mer på mindre hojar?
 

Pledians

New member
I sann honda-anda så hoppas jag att den kommer att kosta mindre än ninjan, precis som deras CBR125 är den mest prisvärda 125cc 4t sporthojen man kan köpa. 250R kan mycket väl vara den encylindriga hojen jag har letat efter!

Tycker också att det är positivt om marknaden för mellanhojar ökar. Saknar verkligen något mellan en 125:a och en 600. Stora tunga hojar är inget för mig.
 

Pledians

New member
Du får väl börja käka hamburgare, odla skägg och polera krom så Du får biceps ;):D
Precis så brukar det låta - antalet kubik har en direkt relation till ens manlighet. Men min penis är stor nog för att jag inte ska behöva någon form av kompensation!
thumbup.gif


Undrar förresten hur hög försäkringen blir på den nya CBR. Passar inte riktigt in i någon av befintliga indelningarna i märkesförsäkringstabellen. Blir inte så attraktivt om den ska klassas som "street1"..
 

DearHunter

New member
Precis så brukar det låta - antalet kubik har en direkt relation till ens manlighet. Men min penis är stor nog för att jag inte ska behöva någon form av kompensation!
thumbup.gif


Undrar förresten hur hög försäkringen blir på den nya CBR. Passar inte riktigt in i någon av befintliga indelningarna i märkesförsäkringstabellen. Blir inte så attraktivt om den ska klassas som "street1"..

För väldigt många så är det åt h-e för dyrt med mc och opraktiskt.
Vad vi behöver i Sverige är alternativ som inkluderar nya, enkla och billiga hojar, låga försäkringar och en annan syn (myndigheternas) på var man får köra med mc och parkera. Att få köra i bussfilen på ett snyggt sätt borde vara tillåtet när trafiken står stilla.

Det finns många fördelar med mc i stadstrafik. Man borde se över reglerna och underlätta för befolkningen. Inte strypa. Vi behöver öka framkomligheten och kapaciteten.

...men nää... då tappar SL och MTR kunder...man kanske kan hyra in sumoblottare som pressar in ännu mera folk i tunnelbanan under rusningstrafik...eller höja priserna så att det blir billigare att åka till jobbet kl 11.00 och komma hem 20.00 (via dagis) .....SUCK!!! :rolleyes:
 

Pledians

New member
Var kvalitetskänslan god på hojen i överlag?

Längtar till att få provköra själv! Ska hålla utkik efter lämpliga events i min del av svea. Inte omöjligt att jag sitter på en sådan inför säsongen 2012! :) 49900kr kostar en i dagsläget. På hösten kanske det finns väl rabatterade demoexemplar i nyskick *hoppas*
 
Last edited:
Top