När kommer dom nya reg-skyltarna modell mindre:

TMax500

Member
Skylthållare... behöver man det? Finns det något skäl att ha den extra plastramen som man oftast får med från sin. mc-handlare?
Jag har just fått en ny liten skylt och funderar på om jag borde/inte borde ha den extra plastramen. Det funkar ju bra med skruv, mutter och brickor.
Några argument för/emot?

gundj

New member
Skylthållare... behöver man det? Finns det något skäl att ha den extra plastramen som man oftast får med från sin. mc-handlare?
Jag har just fått en ny liten skylt och funderar på om jag borde/inte borde ha den extra plastramen. Det funkar ju bra med skruv, mutter och brickor.
Några argument för/emot?
För min del så är hållaren ok om alternativet är att få fula skruvskallar mitt i siffror eller bokstäver.

TMax500

Member
Jo, det är ju skruvskallarna man tänker på.
Det bli kanske ett nättare utseende utan ram. Å andra sidan tillför ju en hållare lite vridstyvhet. Om det behövs...? Får tänka lite mer på detta under helgen! :)

tersan

New member
Det bli kanske ett nättare utseende utan ram. Å andra sidan tillför ju en hållare lite vridstyvhet. Om det behövs...? Får tänka lite mer på detta under helgen! :)
För min del stör skruvskallarna mindre än en ram. Dessutom gillar jag enkla och lätta lösningar på mina fordon, så jag avstår ram om möjligt.

Chopperbyggarn

New member

Med stödplåt på baksidan och skruv igenom så blir det både styvt och samtidig nätt utsedemässigt. Om jag skulle göra en ram till skylten så skulle jag prova med att bocka och klyva ett tunnväggigt 8mm rostfritt rör så att det precis passar ovanpå den svarta ytterlinjen som en list och sedan med små försänkta rostfria skruv genom listen-svarta linjen på skylten-stödplåt på baksidan skruva ihop dessa med målet att inte öka yttermåtten samt ge ett nättare utseende än de ramar som finns att köpa.:)

Om man kör "Old School" Med koppar och mässing detaljer på hojen kan det bli snyggt att göra listen av koppar eller mässing rör.:)

Anders.J

Last edited:

Maria Nordqvist

Super Moderator
Kollat med kollegorna som jobbar med skyltproduktion och leverantör. Håll ut, mer info kommer i en inte alltför avlägsen framtid.

TMax500

Member
Å då här blev det! Utan ram. Man kan även ev. tänka sig att måla lite blå färg på den ena "blutten". Får se om jag ids det senare i vår.

View attachment 6696

Innan någon ger sig på mig... Jag veet att man inte få ha reflexen på nummerplåten. Men jag har det ändå. Det är en bra lösning. *Born to be wild* :D

Last edited:

Chopperbyggarn

New member
Å då här blev det! Utan ram. Man kan även ev. tänka sig att måla lite blå färg på den ena "blutten". Får se om jag ids det senare i vår.

View attachment 6696

Innan någon ger sig på mig... Jag veet att man inte få ha reflexen på nummerplåten. Men jag har det ändå. Det är en bra lösning. *Born to be wild* :D

Underbart med folk som vågar tänka själva!!:tummenupp:D:):star:;):tummenupp

Anders.J

TMax500

Member
:D Behöver ju den blå blutten på utlandsresa!

Off Topic: Nåja, nu reser man inte så långt på en Thruxton. Men den har varit i Norge bland fjäll och fjordar 3 gånger, gjort Danmark runt på 3 dagar, samt varit nere i Harz (Tyskland) och vänt. Så den blå "blutten" behövs. Lite.

Last edited:

gundj

New member
Måla en stjärna på plastpluppen, med ett S i så att Europa förstår att det är vi som är den stora stjärnan :)