När kommer trafiksäkerhetsverket att införa dom nya mindre reg-skyltarna.
Vad kommer dom att kosta för oss mc-ägare.
Måste säga att personligen så bryr jag mig inte - vad tillför dom nya skyltarna till motorcykelkörningen? Inte ett skit, möjligtvis nåt för "putsnissar".
När kommer trafiksäkerhetsverket att införa dom nya mindre reg-skyltarna.
Vad kommer dom att kosta för oss mc-ägare.
Måste säga att personligen så bryr jag mig inte - vad tillför dom nya skyltarna till motorcykelkörningen? Inte ett skit, möjligtvis nåt för "putsnissar".
Möjligen är det de som åker företrädesvis H-D som skribenten utpekar som putsnissar. Möjligen skulle de kunna vara intresserade av de nya registeringsskyltarna. Nix, så är det inte. För oavsett hur skylten ser ut så kommer den inte att gå att montera på en H-D på ett snyggt sätt, den är helt enkelt för stor. Jag kan exempelvis inte ha pakethållare på min hoj om jag har har någon av de skyltar som staten tillhandahåller.
Lösningen ligger helt enkelt i att ordna denna lilla detalj på egen hand om det ska funka... Och beställa en egen skylt som går att sätta på hojen.
Nej, så personligen bryr jag mig inte heller, för den nya skylten är precis lika hög som den gamla, den är bara några millimeter smalare.
Mindre skylt är ju bra på en MC.
Standard idag 195 x 155
Ny skyllt 170 x 150
Hmm - det inte lönt att göra något, skiljer ju nästan inget. Min får sitta kvar tror jag, vill inte dra på mig trafikpolisens intresse i onödan genom att köra med miniskyllt. De får gärna ägna sig åt något annat.
/Peter
Har precis mätt på skylten på original Sportstern och det ser ut att kunna bli betydligt snyggare än nuvarande skylt! 25x5mm mindre låter inte så mycket men man får se det i föhållande till ytan på nuvarande skylt.
Anders.J
Godkväll medborgare.
Vet någon om det finns det någon skyltram att köpa som passar det nya måttet 170x150. Vore bra att ha.....
/Peter
Gå in på www.miniskylt.se dom kanske redan tagit fram hållare&ramar till nya måtten.
SMC arbetar med frågan och hoppas kunna sälja hållare med SMC-logga inom en snar framtid.