Mycket text! Kräva att säljaren stå för reparationen? Värt att ta det till tingsrätt?

Maria Nordqvist

Super Moderator
Jag hade semester när tråden var het. Du har fått väldigt bra råd från medlemmarna på Forumet. Jag instämmer med dem som föreslår att du fixar MC:n istället för att gå till Tingsrätten. Bevisningen blir knepig. En del personer som kontaktar mig efter affären då de inte är nöjda, både säljare och köpare. Jag brukar föreslå att de ska komma fram till en lösning som är acceptabel för bägge parter. Ibland gör man det, ibland inte.
Är du SMC-medlem har vi ett antal samarbetsjurister du kan kontakta.

Steinmarkh

New member
Hur går det?

H

Svarade dig i min andra tråd i mek-delen :)

Jag hade semester när tråden var het. Du har fått väldigt bra råd från medlemmarna på Forumet. Jag instämmer med dem som föreslår att du fixar MC:n istället för att gå till Tingsrätten. Bevisningen blir knepig. En del personer som kontaktar mig efter affären då de inte är nöjda, både säljare och köpare. Jag brukar föreslå att de ska komma fram till en lösning som är acceptabel för bägge parter. Ibland gör man det, ibland inte.
Är du SMC-medlem har vi ett antal samarbetsjurister du kan kontakta.

Säljaren vill inte ha nåt med motorcykeln att göra.

VBK

New member
I euforin över att äntligen kunna inhandla det där man så gärna vill ha så försvinner lätt dom där varningssignalerna man i vanliga fall hör så tydligt i bruset av glädjen.

Nu vet jag inte om du haft hoj innan och har några vänner med lite mer erfarenhet av hojar, men det sticker inte ut vassa saker ut motorblocket och den låter inte som en ducati så helt hopplöst verkar det ju inte vara.

Nu kanske jag blir banad för detta men teknikforumet på sporthoj.com är fantastiskt välfyllt med kompetent folk som ger bra råd när det gäller sånna här frågor.

Sakliga teknikfrågor får man ofta svar på tokfort, men lämna hela grundhistorien med köpet utanför för den är inte intressant där.

Edit: sorry hittade ett mekforum här med,, men tar inte bort inlägget för att fler kockar gör ju en bättre soppa.

Last edited: