Murmansk- Ivalo

Thomas Svärd

New member
Hej

Är det någon som har åkt vägen mellan Murmansk och Ivalo i Finland och vet vad det är för skick på den asfalt eller grus?
Bra eller dåligt skick.
 

Chopperbyggarn

New member
Körde Kirkenes-Murmansk-Ivalo 2010 och då var vägsträckan Murmansk -Ivalo full av djupa och vassa gropar i asfalten och jag fick ta det mycket vackert för att inte köra i någon, i övrigt var det ok. Kanske bättre nu?

Hela sträckan var asfalterad vad jag kan minnas.

Anders.J
 
Last edited:

Hampe

Skriver massor!
Vilken tur att vi har Jonkko här på forumet sedan något år tillbaka. Han har lär ha koll, och tittar säkert snart in.


H
 

Hampe

Skriver massor!
Ja, okay - just denna helgen är ju vår finska underrättelseman iväg och sänker Åland tillsammans med svenskarna från "Hellre Diket", men han dyker snart upp igen.



H
 

Jonkko

New member
Åland invaderat för ett veckoslut igen.
Jo,med 98% säkerhet så har hela vägen fått ny fet asfalt yta föra sommaren,e ju en av dom större huvudvägarna.
Men kollar ennu med en som jag vet att körde den för nån månad sen.

Vill du däremot ha kännedom om vägar med potthål som slukar hela hojen (Adventure 640 synns lite av framkåpan när man går 5 meter bort efter att man satt hojen och stå nere i gropen :-D) på kola halvön så kan jag nog hjälpa till med det med ;-)
 

Hampe

Skriver massor!
Vill du däremot ha kännedom om vägar med potthål som slukar hela hojen (Adventure 640 synns lite av framkåpan när man går 5 meter bort efter att man satt hojen och stå nere i gropen :-D) på kola halvön så kan jag nog hjälpa till med det med ;-)

TTIWWOP.gif




H
 
Top