Motorcyklister 23% bättre bilförare...

Hansi

Skrivit för mycket
Ja, det var ju otippat att bilförare som även har ett roligare fordon att åka med förutom bilen och därför kör hoj 25% av sitt resande statistiskt sett kraschar bilen 25% mer sällan än bilförare som bara kör bil?
 

challe

Member
Ja, det var ju otippat att bilförare som även har ett roligare fordon att åka med förutom bilen och därför kör hoj 25% av sitt resande statistiskt sett kraschar bilen 25% mer sällan än bilförare som bara kör bil?

Du läser ju statistik som djävulen läser bibeln. :p

Det står visserligen inget om körsträckan i bil, men jag förutsätter att statistiken tar hänsyn till detta - annars kan man ju inte dra några som helst slutsatser. Det är ju ett försäkringsbolag som analyserat statistiken och inte en kvällstidning.
 

Hansi

Skrivit för mycket
Du läser ju statistik som djävulen läser bibeln. :p

Det står visserligen inget om körsträckan i bil, men jag förutsätter att statistiken tar hänsyn till detta - annars kan man ju inte dra några som helst slutsatser. Det är ju ett försäkringsbolag som analyserat statistiken och inte en kvällstidning.

Man ska va källkritisk nu när terrorhotnivån är så hög...
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Appropå terrorhotnivå, hur har det utvecklat sig med 30-punktlistan? Är det fortfarande nivå 5, eller har det gått ner? Någon som vet?

Vi för samtal och läget är på en nivå vart vi båda är varsamma - för att skapa ett bättra klimat och få till framsteg.
Jag ber att få återkomma med mera lite senare..
 
Top