Mobil på mc?

Kraftfull

New member
Förlåt att jag lånar tråden lite.
Hej ni som kör med scala raider,jag har ett med TT 2 och är inte riktigt nöjd med mikrofonen ,dom jag talar med har problem med att höra mig bra högtalaren hörs bra.

jag har provat att ha den som bilden visar dvs nedanför/sida men då hör dom mig inte alls så jag har den mitt för munnen vid läpparna så dom ska höra något men inte nöjd. har intergralhjälm.

Kanske det är fel på min mikrofon?

Jag har mikrofonen rakt framför truten och det är inga problem att höra vad jag säger oavsett om det är till en annan Rider Q2 eller via telefon. Det låter nog som du bör kolla upp hur din enhet fungerar.
 

Monica

New member
Undring

På någon test jag har läst så tål inte Scala Rider fukt... och det är ju i så fall inte så lyckat :confused: speciellt som vi alltid lyckas ha hojsemester när det regnar :eek:

Någon som har Scala som inte har dessa erfarenheter?
 

sididi

New member
På någon test jag har läst så tål inte Scala Rider fukt... och det är ju i så fall inte så lyckat :confused: speciellt som vi alltid lyckas ha hojsemester när det regnar :eek:

Någon som har Scala som inte har dessa erfarenheter?

Jag körde 200 mil i regn i sommar med min Scala monterad under hela färden och den funkade bra som vanligt...
Har inte haft några problem under 3 säsonger.

/roffe
 

Kraftfull

New member
På någon test jag har läst så tål inte Scala Rider fukt... och det är ju i så fall inte så lyckat :confused: speciellt som vi alltid lyckas ha hojsemester när det regnar :eek:

Någon som har Scala som inte har dessa erfarenheter?
Jag kommer också ihåg att jag läst det när någon MC-tidning testade BT-headset. Dock dementerades detta i efterföljande nummer; den tål fukt.

Min egen har varit med i de mest otjänliga väder och funkar klockrent.
 

glider

New member
Jag har Scala Rider Teamset, otroligt nöjd. För priset jag betalade (1500 kr för 2 enheter) är det över förväntan. Batteritid inga bekymmer, håller flera dagar.
 

XT600Z

New member
Kan bara instämma!

Kör Scala Rider Q2 och ringer upp och svarar i telefonen hur lätt och bra som helst.
Låter hur bra som helst i motorvägsfart.
Har inte haft några problem med regn/fukt heller.
Det enda negativa är radion.... så den använder jag inte.
 

Fraden

New member
Jag har kört med Scala Rider Q2 i ca ett år nu.
Är kanon nöjd!
Skrev även en enkel recension på ett annat forum i samband med att jag köpte det.
Kolla länk:

http://www.atvforum.se/index.php?ind=reviews&op=entry_view&iden=3

Var så nöjd att jag köpte ett till "kit" till min fru.

Edit: När jag köpte första settet, så gick det på 1059:-. Efter ett år så var priset uppe i 1599:-!
 
Last edited:

janric

New member
Köra hoj och prata i telefon?

Jag kör med interphonesystem. Kostar ca 1900:-, men du behöver definitivt inte stanna för att babbla med folk. S'ttet att svara styr du själv, antingen trycker på knappen eller, om du inte vill släppa styret så har du den röststyrd.

Såhär tyckte jag om den när jag provade första gången:


Hur det ser ut på hjälmen:
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild08/080509.html

Inte så sällan ser man på div. mc-forum fördömanden av bilister som pratar i telefon och kör bil. Håller oftast med.

Men hur förhåller det sig med mc-körning och telefonpratande? :confused:
250 knyck och prata i telefon? Var då? Inte där det finns andra människor hoppas jag.
 

XT600Z

New member
Ang. Scala Rider så köpte jag mitt Scala Rider Q2 Multiset på cdon.com för 2499:- (inkl. frakt) och på de flesta MC firmor skall de ha 3499:-
Tror att de är billigare på singelsetet oxå.
Gratis frakt om man beställer över 600:- :D

Ang. prata i telefon när man kör mc så tycker jag att en stor fördel är när man skall hem till en polare, affär, kund eller hotell som man aldrig har varit innan och de kan beskriva vägen medans man kör istället för att man skall stanna och ta av sig hjälmen, få vägbeskrivningen uppläst i telefon, lägga på, ta på sig hjälmen, komma ihåg höger, vänster, 2.a höger osv. medans man kryssar i en okänd stad/landsbygd.

Min hoj gör inte 250km/h så att svara i de hastigheterna behöver jag inte fundera på ;)
 

-ah

New member
Ang. prata i telefon när man kör mc så tycker jag att en stor fördel är när man skall hem till en polare, affär, kund eller hotell som man aldrig har varit innan och de kan beskriva vägen medans man kör istället för att man skall stanna och ta av sig hjälmen, få vägbeskrivningen uppläst i telefon, lägga på, ta på sig hjälmen, komma ihåg höger, vänster, 2.a höger osv. medans man kryssar i en okänd stad/landsbygd.


Läge för en aldrig så liten GPS,. kanske? ;)
 

V Saarela

New member
Inte så sällan ser man på div. mc-forum fördömanden av bilister som pratar i telefon och kör bil. Håller oftast med.

Men hur förhåller det sig med mc-körning och telefonpratande? :confused:
250 knyck och prata i telefon? Var då? Inte där det finns andra människor hoppas jag.

På inhägnat område såklart:eek: Vad trodde och antyder du :confused::confused:
;)

Måste säga att, jag har slutat med telefonerandet på mc. Blev lite för mycket snack i telefon och vissa stunder satt man och pladdra en bra stund och sen helt plötsligt så slog det en....ehh, var är jag?!?
Ännu mer stressande(icke trafiksäkert) var det när man fick telefonsamtal när man råkade vara i en stad som man inte kände till riktigt.
 
Top