Mittsverigebanan -09

#46

New member
Det finns några få platser kvar på söndagen den 16/8 på Mittsverigebanans Bkk om ni är intresserade!!:)

Många duktiga instruktörer finns på plats!!!

Välkomna Per
 

@nderz

New member
Tack för en kul helg.
Lördagen kan sammanfattas med tre ord:
Sanslöst j**la tokrolig. Tack Rolf för hjälpen, det var många kloka ord som kom från dig.

Söndagen avstod jag körningen och tog hand om skamkärran istället.
Tack och lov blev det väldigt lite jobb.

Jag har en del kort i kameran som togs i utgången på start och mål.
Kommer lägga ut dom på pixbox.se med en länk här så fort jag hunnit gå igenom dom.
 

S1000RR

New member
Underbart rolig helg.
Full kurs, nästan alla dagar!
Kunde inte vara bättre väder på fredag och lördag, att det sedan regnade en skvätt på söndagen gjorde bara att man fick se om träningen hade gett någon nytta (gaskontroll, blick osv.)

Hoppas att ni hade precis lika roligt som jag hade.
Hoppas på återseende nästa år på Mittsverige.

Hälsningar Lasse
 

Maciej

New member
Ja det var en kanonhelg verkligen, även o söndagen var blöt så vart det riktigt kul.

Har en del film från snabba gruppen på lördagen som kommer läggas upp i veckan. Mest från steg 4 men även andra har kommit med på film.
 

roffe_s

Active member
Tack för en mycket trevlig långhelg runt asfaltremsan i Härnösand:)

Lite fullständigt oredigerad och okomprimerad film för eget bruk kan laddas ned från denna plats. Jag har tyvärr bara de sista tre passen från fredag, snabb grupp - blå västar tillgänglig i nuläget, lägger upp lördag, medel grupp - gul väst när jag får tag på minneskortet (Maria och Anders, jag lovar att specialfilma Er med fräscht batteri nästa gång vi ses...;)). Välj dag, högerklicka på filmen och välj "spara mål som som..."

Hoppas Ni får någon liten nytta av detta och hoppas att vi ses igen på någon kommande kurs!
 
Last edited:

Josefine

New member
Ja TACK för en helt suverän helg! Å tack alla för att ni gör det så kul att flagga - tom i regn! (NÄSTAN lika kul som att köra ;) ) Många glada leenden och kommentarer!
Med hopp om snart återseende!!

:)/Josefine
 

pudeln

New member
blev ju bra

Underbart rolig helg.
Full kurs, nästan alla dagar!
Kunde inte vara bättre väder på fredag och lördag, att det sedan regnade en skvätt på söndagen gjorde bara att man fick se om träningen hade gett någon nytta (gaskontroll, blick osv.)

Hoppas att ni hade precis lika roligt som jag hade.
Hoppas på återseende nästa år på Mittsverige.

Hälsningar Lasse



Strula ju lite grann för en annan men det blev ju en riktigt trevlig helg. En rolig fredag och mycket nyttig söndag få jag lov att säga. Nynnar i hjälmen hela vägen söderöver och lever i bomullsvärlden. Tack Lasse för alla tips för att bli en bättre förare.
Var fantastiska människor man fått träffa och hoppas få se igen. Kanske kommer fler från kalmar nästa år.
Kan tilläga att en besviken verkstadchef (tror att någon anställd fick höra ett och annat) vill kompensera mig för strulet med bromsarna, jag föreslog ett tändningslås....
 

Aberada

New member
Underbara dagar i sol och duggregn (förutom förmiddagen på söndag) :) Bra upplägg med alla stegen 3 dagar i rad. Det gav mer än steg 4 i tre dagar för mig. Skönast var ju på Söndagen när man hade egen instruktör och nästan tom bana - eftersom nästan alla åkt hem pga. regnet. Tack Rolf - jag fick till körningen enormt på Söndagen.

//Jonas
 

2x3m

New member
Tack för en mycket trevlig långhelg runt asfaltremsan i Härnösand:)

Lite fullständigt oredigerad och okomprimerad film för eget bruk kan laddas ned från denna plats. Jag har tyvärr bara de sista tre passen från fredag, snabb grupp - blå västar tillgänglig i nuläget, lägger upp lördag, medel grupp - gul väst när jag får tag på minneskortet (Maria och Anders, jag lovar att specialfilma Er med fräscht batteri nästa gång vi ses...;)). Välj dag, högerklicka på filmen och välj "spara mål som som..."

Hoppas Ni får någon liten nytta av detta och hoppas att vi ses igen på någon kommande kurs!

Tusen tack Roffe för en skön vägledning i hojåkarkonsten
och filmerna
klart värdefullt att se sig själv köra

Anders (K1200R)
 

#46

New member
Kul att ni haft det trevligt på kursdagarna:)

Med denna uppslutning så är det risk för att vi kör en 3-dagars kurs nästa sensommar igen:D

Efter att kört kurser på Mittbanan i 4 år tidigare med underskott så kändes det skönt att få ihop en nästintill full fredag, överfull lördag och en nästan full söndag!!!:cool:

Eder TL Per G
 

roffe_s

Active member
Hej Jonas, tack själv! Det är så roligt att ha förmånen att se när det "klickar" och all heder till Dig för att Du tog Dig an uppgifterna med lika gott humör trots regnet:). Du hann tyvärr åka innan vi hann prata om sista passet, men det såg jättebra ut när jag låg bakom och kollade! Minnesregeln blir lätt - vrids både höft och axlar in mot kurvan bör det funka rätt bra.

...jag fick till körningen enormt på Söndagen.

//Jonas

Tjena Anders,

Jo Du, jag noterade att Bumsen fick slita för sina decilitrar när jag kollade igenom filmerna från lördagen, speciellt pass 5 och 6 innan vi fick ägna lite av uppmärksamheten till växelpedaler, kompisar och tjafs:). Snyggt kört!

Tusen tack Roffe för en skön vägledning i hojåkarkonsten och filmerna klart värdefullt att se sig själv köra

Anders (K1200R)

Pudeln - Rent statistiskt bara måste Du ha klarat av de kommande 10 årens strul på denna enda helg:) Hoppas körningen hem gick bra och lycka till med tändlåset:)

Edit - Filmen från Lördag - Medel gul väst tankas just nu upp från ett trött 3G-modem och borde finnas för nedladdning i morgon bitti.
 
Last edited:

Cicci

New member
Eh, en annan hade ju ingen topphelg körmässigt precis- 3 pass på lånad hoj av 2 kördagar.

MEN, jag vill ändå passa på att tacka er som gjorde allt för att hjälpa mig; tips på ställen som kunde ha de där dumma lagrena, lån av dator, tappert försök av en deltagare att montera de lagrena jag fick tag i (som tyvärr var fel sort), lektion i hur ett lager skall kännas och inte kännas och hur de sitter etc, 5 st som sen också skall montera på en bakfälg tillbaka som envisas med att inte vilja det:rolleyes:, och framför allt tack Per som lånade ut sin hoj, så jag fick köra lite i alla fall :).

Tur det finns kul folk att snacka med annars hade det varit riktig trist.

Jag får ta nya tag till nästa år och jag och mitt ressällskap satt och snackade i timmar om hur vi var och en skall lägga upp nästa års bandagar med allt vad det innebär. Det blir säkert toppen :D.

//Cicci
 

@nderz

New member
.........
(Maria och Anders, jag lovar att specialfilma Er med fräscht batteri nästa gång vi ses...;)). .......

Ser jag fram emot, du låg ju efter mig i 3 varv (har jag för mig) som jag tyckte kändes riktigt bra.

Jag lovar att påminna dig nästa gång om frächt batteri.;)
 
Last edited:

påK-en

New member
Kul att ni haft det trevligt på kursdagarna:)

Med denna uppslutning så är det risk för att vi kör en 3-dagars kurs nästa sensommar igen:D

Efter att kört kurser på Mittbanan i 4 år tidigare med underskott så kändes det skönt att få ihop en nästintill full fredag, överfull lördag och en nästan full söndag!!!:cool:

Eder TL Per G
;)
Bra att det gick ihop sig - och stort tack till alla engagerade instruktörer (kan dom/ni ha något familjeliv, eller lever dom/ni för det här?), man träffar ju på i stort sett samma gäng lite överallt. Alltid kul att träffa er, glada positiva och hjälpsamma mot oss mindre vetande, men vetgiriga elever.:D:D

För min del är det synd att kursen hamnar på eftersommaren eftersom jag upplever utbudet på flerdagarskurser som dåligt på försäsongen, men man kan ju inte få allt.
 

Syster-Tysk

New member
Syster-Jonas

Jag vill passa på att tacka alla deltagare och instruktörer för att ni inte ställde till med några enorma avåkningar med personskador under dagarna.

Visst, det fanns deltagare som gjorde sig illa, men det var som tur var inget riktigt allvarligt.

Ett särskilt tack till Per G #46(vår eminente TL) för att han inte pratade så mycket, samt lyckades få mig på film. (Lite prat och mycket verkstad!) ;)

Tack för att ni agerade bollplank: Jocke, Gibbe, Roffe, Nicklas L och Ståhlis.

Nu ska jag till fjälls och köra kurs för Jämtarna och Västernorrlänningarna i Svenstavik till helgen. Det finns platser kvar!!!

/Jonas Sjöström
 

#46

New member
Du menar de flesta tagna på Gunsan?:D


Nu ska du inte vara ledsen för att du och din Kåteämm är med så mycket:p

Du kan njuta av många andra vackra kort på en vit Blade:D:D:D

Hoppas att Jocke får ihop något snyggt av allt som jag filmade, det blev många timmars film från fredagen och lördagen!!:cool:


Per
 

Syster-Tysk

New member
Hur Mås det?

Hoppas att Jocke får ihop något snyggt av allt som jag filmade, det blev många timmars film från fredagen och lördagen!!:cool:

Per

Ja, jag har kollat lite på filmerna som jag tar med till Jocke på fredag. Men det blir nog en film för fågelskådare, du kör ju så förbannat mycket på bakhjulet att allt man ser är blå himmel, moln och nån mås!!!

;)

Men jag vet att Jocke får ihop nåt coolt av det i allafall! ;)

Och Nicklas, du får väl gasa mera i kurvorna så du hinner in i bild nästa gång de tar bilder på mig då jag skrapar knä. (Men tänk på säkerhets avståndet, på Kemora skrapade jag mer än bara knä!)
 
Top