Min första SMC-kurs

Harald

New member
Tack Jan, Björn, Karin och alla andra för en fin kursdag på Kinnekulle igår!

Det var kul och lite läskigt. Lärde mig mycket. Blev imponerad över hur smidigt allt funkade.

Instruktörerna var trevliga och duktiga på att lära ut. Köra på bana var en ny upplevelse - vara utan hastighetsmätare var helt ok; att sakna backspeglar kändes lite otäckt ibland - blir jag påkörd nu när jag lägger ner och går mot andra sidan banan...? Fast tanken är ju helt rätt - uppmärksamheten framåt.

Överhuvud taget var det fin stämning och vänliga människor. Detta borde jag ha kunnat vänta mig - MEN: det finns dom som oroar sig i onödan för det mesta, och kvällen innan var jag skitnervös. Hade knappt sovit nåt när klockan ringde halv fem. Så - allt eftersom dagen gick och det blev mer avslappnat så kom också tröttheten, och dom två sista körpassen orkade jag inte. Synd, men det kändes bättre än att kanske köra av, och så ligga i ambulansen och tänka "jag fick iaf valuta för pengarna..."

Jag kommer tillbaka! Och då behöver man ju inte nojja hela natten innan... :)

DLC

New member
Visst är det kul! Och så oerhört nyttigt. Om man vänder på det, att köra i trafiken - utan att ha gått kurs - det vore nervöst på riktigt.

e7danne

New member
Jättekul läsning för oss som kämpar året runt med att få till dessa kurser! Sprid gärna din upplevlese till dina mc-kompisar också :)

lime

Skriver inte
Jo, jag minns också min första kurs (för mååånga år sedan). Inte mycket sömn där inte och skitirriterad på mina rumskamrater som redan varit på kurs som låg och snusade som tusan.

Intressant är att trots att jag är instruktör sedan ett gäng år, och kört mååånga gånger på bana, så är det fortfarande lite pirrigt första kursdagen varje år. Lagom tills pirret nästan är borta så blir det vinter och så börjar det om året efter. :D

janric

New member
Tack Harald.
Resan hem klarade du förstår jag.

Det var trevligt att ha dig med. Vilka framsteg du gjorde.:tummenupp
Vågar man lägga in påståendet "att det aldrig är för sent"?

Det roligaste som finns är att se att alla kan göra framsteg. Detta, tillsammans med att få köra hoj och vara tillsammans med det goa gänget som ordnar kurserna, har bidragit till mitt engagemang så här på livets höjdpunkt.

Tack vare er mina två deltagare igår lyckades dessutom min examination. Nu är jag riktig instruktör.:victorious:

Hoppas vi ses redan till våren. Ta hand om hojen och dig själv.

Jan
(Längtar redan)

Tudor_66

New member
Stackars dig Harald, nu kommer livet med almanackan i ena handen, smcs hemsida och kursanmälan uppe på skärmen, kanske begära ledigt hemifrån för femtioelvte gången för att: Jag måste gå kurs älskling, du vet, jag kan dö annars..... Låtsas som att man bokat fel, men nu är det betalt, så jag måste åka för att inte kasta bort pengarna.... Listan kan göras hur lång som helst. Känner igen allt du skriver om sömn, pirr, lyckokänsla och trötthet. Men varje gång blir det roligare, man lär känna nya människor, massa positiva saker med kurs.

Sen plötsligt en dag så händer något i trafiken, och du reagerar riktigt, då kommer du fatta vad du har lärt dig.

Kör hårt!.

påK-en

New member
Stackars dig Harald, nu kommer livet med almanackan i ena handen, smcs hemsida och kursanmälan uppe på skärmen, kanske begära ledigt hemifrån för femtioelvte gången för att: Jag måste gå kurs älskling, du vet, jag kan dö annars..... Låtsas som att man bokat fel, men nu är det betalt, så jag måste åka för att inte kasta bort pengarna.... Listan kan göras hur lång som helst. Känner igen allt du skriver om sömn, pirr, lyckokänsla och trötthet. Men varje gång blir det roligare, man lär känna nya människor, massa positiva saker med kurs.

Sen plötsligt en dag så händer något i trafiken, och du reagerar riktigt, då kommer du fatta vad du har lärt dig.

Kör hårt!.

Mycket sanning i det! :tummenupp